Gå til innhold

dette oppsettet, men hvilken ram?

Anbefalte innlegg

jeg tenker å kjøpe ny pc, jeg laget en tråd her før og har bestemt meg for deler og har funnet billige steder å kjøpe.

p4 2,6ghz 800mhz fsb

asus P4P800 deluxe

radeon9700

så lurer jeg på hvilken ram det er lurt og kjøpe, budsjett er ca 1000kr og det skal være en 512mb brikke. cpu'en kommer jeg til å klokke med stillegående eller boxed kjøling til ca 3ghz tenker jeg...

http://www6.tomshardware.com/motherboard/2...engl_benchmarks her er ddr333 raskere enn ddr444 fordi ddr333 passer det systemet bedre enn ddr444 minnet...

hvilket minne burde jeg kjøpe til en slik cpu og HK som vist over?

takker for alle svar! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mine overklokkings planer er å overklokke prosessoren til ca 3ghz med boxed eller stillegående kjøling og samtidig la minne kjøre synkront med cpu...

jeg har tenkt på å kjøpe denne her Geil 512MB DDR PC3500 433MHz Ultra Platinum CL2 4,5ns Tin Coated CHS 2,6-3,1V

den virker ganske bra og jeg tror den er verdt det ekstra den koster.

Lenke til kommentar

Nå ser jeg at du har begynt på et bra valg. Ikke ødelegg PC'en din med dårlig RAM. Les litt i dette forumet så finner du fort ut hvilken RAM type du ikke skal velge. Da tenker jeg på de som har mange uforklarlige problemer.

Jeg vil anbefale på det sterkeste Corsair, men hvilken modell må du nesten finne ut litt av selv.

Jeg bruker TWINX PC3200LL, men det er jo andre typer som PC3200C2, PC3500 og PC3700.

Jeg vil vell anbefale 2 stk som er testet sammen (TWINX).

Lykke til videre med ditt gode valg mot en stabil PC. :wink:

Lenke til kommentar
mine overklokkings planer er å overklokke prosessoren til ca 3ghz med boxed eller stillegående kjøling og samtidig la minne kjøre synkront med cpu...

jeg har tenkt på å kjøpe denne her Geil 512MB DDR PC3500 433MHz Ultra Platinum CL2 4,5ns Tin Coated CHS 2,6-3,1V

overklokke med BOXED prosessor er visstnok ikke noe som akkurat anbefales på det sterkeste. Kjøleren som er på den er rett og slett ikke sterk nok...

Lenke til kommentar

overklokke med BOXED prosessor er visstnok ikke noe som akkurat anbefales på det sterkeste. Kjøleren som er på den er rett og slett ikke sterk nok...

isåfall kjøper jeg en stillegående vifte, btw, min bror klokka 1,8@2,6ghz med boxed kjøling så det så :p .

jeg leser tester, problemet er å forstå de :p , det jeg trenger er to 256mb brikker pc3200 med bra cas, cl, ns og alt det der.

Lenke til kommentar
Hei evil_snowman

Geil er ikke bedre en Corcair -- les tester.

Husk som jeg sa tidligere -- stabilitet.

Jo det er den,sitter her med to corsair twinx disse når 445 mhz,sitter også med to Geil golden dragon disse når 480mhz.

Dette stabilt.

Lenke til kommentar
jeg kjøper en 512mb brikke, dual ddr gir bare noen få % økning i ytelse, unntatt i becnhmarks. senere planlegger jeg en til 512mb brikke og da blir det aktuelt med dual ddr.

Det kommer ann på resten av systemet ditt om du merker noe. Du må ha en prosessor som støtter dual 400 + brikkesettet og selvsakt ram brikker, eksempel p4 2.6GHz/800, 2x512 pc3200 + brikkesettet 875P/865PE.

Ps, kjøpte meg dette nå på onsdag. se sig :yes:

Lenke til kommentar
jeg kjøper en 512mb brikke, dual ddr gir bare noen få % økning i ytelse, unntatt i becnhmarks. senere planlegger jeg en til 512mb brikke og da blir det aktuelt med dual ddr.

Må ikke glemme at 865/875 chipsettet er laget for Dual DDR.

Ved å ha kun en brikke halverer du båndbredden din. Kjører du dual DDR er CPU sin båndvidde lik RAM båndvidden. Om du har en brikke har RAM bare halvparten av båndvidden til CPU.

Lenke til kommentar

Må ikke glemme at 865/875 chipsettet er laget for Dual DDR.

Ved å ha kun en brikke halverer du båndbredden din. Kjører du dual DDR er CPU sin båndvidde lik RAM båndvidden. Om du har en brikke har RAM bare halvparten av båndvidden til CPU.

teoretisk stemmer jo det der, i praksis får jeg noen få prosent bedre ytelse.

kjetil, i første posten står det at jeg skal kjøpe de delene :wink: .

det er mere enn Mhz som teller på rammen, og det er dette jeg trenger hjelp til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...