Fish Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hei, Har to Tandberg fasett høyttalere. Noen mulighet for at jeg kan koble disse til PC'en min? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Fiks deg en forsterker som du kan koble vanlige høytalere på , er det slik tilkoblingskontakt på enden av høytalerkablene på de fasettene så klipper du de av, tvinner sammen tuppen og plugger kabelen rett i forsterkeren så trenger du bare en hvit / rød kabel med minijack fra en av utgangene på forsterkeren og inn på lydkortet ditt Lenke til kommentar
Fish Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Altså, hver høyttaler har en ledning der det er kobbertråd i enden. Kobler jeg de inn i en forsterker, og deretter inn i PC'en min (3,5mm)? Hvilken forsterker anbefaler du? Kabler? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Okey , men da er de allerede klipt av de gamle kontaktene Du trenger ikke noe kraftig forsterker til å drive fasett . Spørs om du da har tenkt å kjøre flere høytalere sammen med dem. Finn.no har endel brukte, ellers så er jo nad forsterkere en fin investering for evt framtidige høytalerkjøp. Kansje du vil ha surround engang i framtiden fks ? da bør du vurdere en surround forsterker Jeg er ikke noe ekspert på dette området. Edit : ja du plugger kablene inni en forsterker å så 3.5 fra lydkort til forsterkeren Endret 15. mars 2011 av Lumpness Lenke til kommentar
Fish Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Tror ikke jeg skal ha surround forsterker med det første. Skal bare koble til de to fasettene. Høyttaler annlegget jeg skal kjøpe har forsterker fra før av . Vil bare blåse liv i fasettene. Noen som kan anbefale en billig forsterker for fasettene? Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Nye rimelige forsterkere fra hifiklubben : http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/ du trenger ikke akkurat noe kraftplugg til å drive de der fasettene ellers kan du jo se på http://www.qxl.no/pris/lyd-bilde-foto/audio-hifi/forsterkere/l/cn11965/ men virker som den billigste Denon forsterkeren fra hifiklubben slår prisen på de brukte på qxl Lenke til kommentar
Fish Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Såpass :o Tenkte på noe til rundt 500kr jeg, men hvis jeg må ut med 1000kr så får jeg vel vurdere det. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 du får holde utkikk på qxl , finn.no Lenke til kommentar
Fish Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Skal gjøre det ;-) Om noen har en billig forsterker som funker til mitt ønske - PM Bor i Oslo området Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå