nle Skrevet 13. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2003 Hei, jeg skal på folkehøgskole til høsten og har av den grunn et økende behov for en bærbar pc. Jeg vurderer nå å bruke rundt 10-12000 på det selv om disse pengene hadde kommet godt med til andre ting på skolen Er det noen som har noen gode alternativ? Skjermen MÅ være en TFT SVGA (tror det er det heter) som må klare mer en 1024*768 oppløsning. En stor harddisk hadde også vært fint. DVD-Rom, Firewire, tv-ut, bra lyd etc. er også greit. Har mulighet til å kjøpe en Dell Inspiron 8200, 1,7Ghz P4 CPU, 512 DDR RAM,60GB Harddisk, DVD-ROM, USB (er usikker på om det er 2.0), firewire, 15" SVGA TFT skjerm, NVidia Geforce 2 (go?) 64MB. Litt gammelt skjermkort... men lyden skal være bra på denne modellen. Har også kikka litt rundt på tester og overall'en ligger på rundt 7/10 poeng. Selger vil ha rundt 10 til 12000 for den, men er den verdt så mye? Det er mulig jeg får pruta den ned litt. Ellers så kikka jeg på multicom og fant -Buddie P4-2400 15" 40GB 512MB DVD/CDRW (http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...VarerSokRes.asp), men den har bare 1024*768 oppløsning og det er dessverre forlite. Acer Travelmate 803 virker fristende, men den modellen er dessverre for dyr. Så hvis noen har en brukt å selge så si i fra Har noen noen gode råd/forslag/idéer og komme med så fyr løs! Håper dere skjønner hva jeg er ute etter! På forhånd takk for svar! =) ---------- nle Lenke til kommentar
nle Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juli 2003 Beklager at posten kom opp to ganger (dog med forskjellig tittel) ombestemte meg litt forsent. Det er bare å slette den minst brukte av postene, eller linke de sammen hvis det er mulig Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 13. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2003 men hvis det er "kraft" så er green 732 hos pcmax et godt valg etter min mening. Samt at den selsagt oppfyller alle de krav du nevnte. PS: Jeg eier selv en slik og er derfor muligens forutinntatt. ps2: Maskinen slges også hos mpx men da for et litt høyere beløp. Hvis det er mobilitet som teller vet jeg ikke hva du bør kjøpe men du må nok være forberedt på å legge noen tusen ekstra i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå