Gå til innhold

Bengalkatt og kloring, hjelp!


Anbefalte innlegg

God aften!

 

Jeg har da en liten bengalkatt på rundt 2 år og jeg sliter litt med et problem. Den lille luringen elsker å kvesse klør på høytalerene på mitt elektroniske piano. Ikke bare elsker han det, men han elsker at jeg hater det. Hver gang han gjøre det og jeg løfter han vekk ligger begynner han å male og jeg er sikker på at han storkoser seg over min ergelse.

 

Tidligere har jeg brukt spray-med-vannflaske-metoden, men ettersom det er masse elektronikk i området faller det bort denne gangen. Jeg har også lagt appelsinskall oppå pianoet men det varte i ca 5 min før det slutta å funke. Kjøpte en spray som jeg spraya på men den lukta så vondt at jeg selv måtte ut av rommet.

 

Uansett hva jeg gjør, om jeg skriker til han, snakker pent, kaster småting, river han vekk, knipser på han eller løfter han pent vekk så hopper han uansett opp igjen og kvesser klørne. Han har et eget stativ hvor han kan gjøre dette og det vet han godt, for det er der han pleier å gjøre det ellers. Uten å høres alt for gal ut nå så vil jeg påstå at han klorer på pianoet bare for å irritere meg.

 

Jeg ber derfor om tips til hva jeg kan gjøre for å unngå å miste både forstand og piano. :)

Endret av Pañolada
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...