Gå til innhold

Totalforbud mot å diskutere Holocaust?

Anbefalte innlegg

Litt som med de politiske dissidentene som Hitler satte i konsentrasjonsleir altså.

Ja, akkurat slik. Bortsett fra at vi ikke straffer dissidenter for deres meningers skyld. Stort sett er de vi straffer folk som ikke bare er uenige med flertallet, men som faktisk kjører på venstre side av veien og dermed skaper kaos.

Men, supert: jeg skal være snill som et Blenda-hvitt lam som hopper på en eng av timotei.

Strålende. :love:

Å ikke bli kastet ut skal være min personlige religion.

Forumbestefar er som kjent ateist, og er i denne sammenheng mer opptatt av hvordan folk oppfører seg i praksis enn i hvilken religion de bekjenner seg til.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Observasjon: hva er det egentlig som står på spill i denne debatten? Den ene siden mener at historien skjedde på en måte, og den andre siden mener det skjedde på den andre måten. Hva som er fakta er en ting, men hvorfor i alle dager bruker folk så mye energi på å prøve å overbevise folk som åpenbart ikke lar seg overbevise så lett?

Og ja, jeg skal svare på mitt eget spørsmål når det gjelder min egen motivasjon: jeg er historiestudent, jeg har vært i tre konsentrasjonsleire, og jeg har snakket med tre forskjellige tidsvitner. Jeg mener, tror, vet osv hva som er korrekt, og det er derfor min "plikt" som historiker (la meg bruke begrepet litt løst siden jeg ikke har noen grad ennå ;) å jobbe for sannheten.

Det er min eneste motivasjon. Jeg kunne ikke bry meg mindre om jødenes rykte - jeg er faktisk en sterk kritiker av staten Israel, og utstår ikke når representanter for jøder/Israel bruker det ekstremt ladede ordet antisemitt om seg som om det var godteri.

Dessverre er jeg en temmelig dårlig debattant, da jeg stilte langt tilbake i køen da talegavene og overbevisningsevner ble utdelt... Men jeg har ingen problemer med å stå for det jeg tror.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og som George Orwell sa: friheten til å si at 2+2=4.

Den friheten har du. Har du sett hvor mange sider den forrige holocaust-tråden var på? Hvis dere var så forfulgt og sensurert som dere skal ha det til, så hadde dere aldri fått debattere dette over så mange sider i så mange tråder som dere har.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Siden keiserens "klær" befant seg i et annet land for snart 70 år siden, så kreves det kanskje litt mer dersom du faktisk har til hensikt å overbevise noen. Hvis dere vil ha Holocaust dømt som en myte så får dere gå til sak. Det vil aldri skje her. Men selv her på forumet kreves det litt mer enn "nakenprat" for å avsløre keiseren...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Geir.

Du står i en folkemengde og ser keiseren komme bortover veien i sin parade der han viser frem sine fantastiske nye klær. Alle peker og sier "se hvilke flotte klær!" Men du ser jo at han er naken. Hvordan vil du bevise at han er naken? Alle ser jo klærne. De ser klærne og sier: "fy skam! Hvordan kan du si noe sånt? Vet du ikke hvor mange som har sett klærne hans, skrevet bøker om de, laget filmer om de, vitnet om de osv?"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke. Men nå er det ikke jeg som vil bevise at han er naken.

Jeg har valgt meg ut de sakene som jeg vil gi min tid og oppmerksomhet. Kriteriene for det kan vi diskutere et annet sted. Men det fører til at jeg må gjøre noen prioriteringer. De er også prinsipielt betinget.

Jeg har en idé om hvordan man argumenterer for en tapt sak, og ikke minst hvordan man gjør det på et nettforum. Det er ikke ved å oversvømme leserne med timelange YouTube-videoer, det skremmer dem bare vekk. Ei heller ved å gjøre ofrene eller deres etterkommere til kjeltringene. Er det noe man lærer av å se på advokatserier på TV, så er det at man ikke vinner ved å irritere juryen.

Man gjør det ved å finne en sprekk i den offisielle keisergarderoben, og så hamre på den så den vokser i alles øyne. Man vinner ikke kriger på internett, man får nøye seg med å telle de vunne slag. For dere anatgelig i beste fall ved at dere får et par usikre til å blir tvilere.

Geir .)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å dra i gang en avstemning her om hvorvidt folk mener holocaust er fakta eller fiksjon? Jeg har grublet mye på dette i det siste, og jeg har en mistanke om at det kan være en god del som BelzeBob der ute.

Når jeg tenker tilbake på samtaler jeg har hatt med bekjente, så kan det i ettertid virke som om de har formulert setningene på en sånn måte at jeg skulle "stå frem" om jeg var "en av dem".

Lenke til kommentar

Hva med å dra i gang en avstemning her om hvorvidt folk mener holocaust er fakta eller fiksjon? Jeg har grublet mye på dette i det siste, og jeg har en mistanke om at det kan være en god del som BelzeBob der ute.

Når jeg tenker tilbake på samtaler jeg har hatt med bekjente, så kan det i ettertid virke som om de har formulert setningene på en sånn måte at jeg skulle "stå frem" om jeg var "en av dem".

"Dra i gang en avstemning"? Når ble dette X-faktor?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Hva skal en avstemning gi oss? bortsett fra et ras av "nye brukere" med fine navn (Gassegeir, Frk. Zerblatt etc) som forpurrer den reelle avstemningen.

Lenke til kommentar

"Dra i gang en avstemning"? Når ble dette X-faktor?

Det hørtes kanskje litt spesielt ut, men uansett: jeg har jo i det siste brukt mye tid og krefter på å være en av BelzeBobs meningsmotstandere (la meg understreke at han ikke er i nærheten av å overbevise meg). I disse holocaust-diskusjonene er det jo et relativt begrenset antall deltagere, og jeg har lurt litt på hva "alle andre" mener. Etter alt jeg vet kan jo halve Norge være enig med BelzeBob, men holde meningen sin for seg selv.

Jeg etterlyser bare en halv-vitenskapelig undersøkelse om hvor mange holocaustfornektere som er der ute..

EDIT:

Hva skal en avstemning gi oss? bortsett fra et ras av "nye brukere" med fine navn (Gassegeir, Frk. Zerblatt etc) som forpurrer den reelle avstemningen.

Ja, du har vel rett.. Skulle gått an å begrense hvem som kan stemme basert på registreringsdato.. >,<

Endret av NothingForever
Lenke til kommentar

Hvem som helst kan i utgangspunktet starte en tråd med en avstemning. Men vi har alt en tråd, bare å be Rampage om å legge til en avstemning det. Det er viktig at spørsmålsstillingen er nøytral (at alternativene ikke antar noe om motiv eller beveggrunn, og at alternativene er jevnt fordelt.)

Og ja, det vil nok være en del Tordenskiolds soldater der. Synd vi ikke har noen kontroll over det i forumprogramvaren.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Det trodde jeg dere hadde jeg, hehe. Naive meg. Bare vent, nå skal det bli vei i vellinga. Forvent både GM251 og GM252 som begge tror på holocaust. Det kan jeg forutsi.

Lenke til kommentar

Det trodde jeg dere hadde jeg, hehe. Naive meg. Bare vent, nå skal det bli vei i vellinga. Forvent både GM251 og GM252 som begge tror på holocaust. Det kan jeg forutsi.

Vi har våre metoder for å avsløre dobbeltgjengere. Det gjør vi da også stort sett. Med mindre de er så snille og pene at de unngår radaren i utgangspunktet. Men hvis noen registrerer seg med flere epostadresser og poster gjennom ulike proxyer så kan det ta litt tid. Og om de ikke poster men bare stemmer i en anonym poll vil det ikke være praktisk mulig for oss å sjekke slikt. Husk dog at det er ulovlig å ha flere brukere på forumet, og at man risikerer å få utestengt dem alle.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...