dominox Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Hei, Akkurat kjøpt ett P8P67 LE hovedkort og ett Corsair 8GB sett med 4 x 2GB-brikker. Med alle brikkene i maskinen opplever jeg mye forskjellig ustabilitet. - Bluescreens - Heng - Crash - Feil under skriving av filer ved installering eller patching av programmer. Om jeg tar ut to av brikkene ser systemet ut til å bli mer stabilt. Har også forsøkt å kjøre opp volten på minnet til 1,65v uten effekt. Dette høres for meg ut som minneproblemer, men etter å ha kjørt en del runder med Memtest86+ er jeg bare forvirret. - Med alle fire brikkene får jeg ingen feil i Memtest86+ - Med to og to brikker får jeg feil på det ene settet. - Med en og en brikke fra settet jeg tidligere fikk feil på rapporteres det ingen feil! Noen som har sett noe slikt før? Endret 15. mars 2011 av dominox Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Generelt: Har du oppdatert bios? Har du overklokket? Kan det tenkes at du har skadet HK under montering? Husk at også lett berøring på printbanene på kortet kan gi skader dersom du ikke har jordet deg og har samme potensial som HK. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Prøvd å stille korrekte timings på brikkene? Prøv med 1333Mhz. 1.5V og riktige timings. 9-9-9-24 antageligvis, men sjekk for sikkerhets skyld. Oppdatering av BIOS kan som sagt være en idé, men det ser ikke ut til at det er de helt store forskjellene i BIOS ver. nr.2 Endret 16. mars 2011 av Komakino Lenke til kommentar
dominox Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Prøvd å stille korrekte timings på brikkene? Prøv med 1333Mhz. 1.5V og riktige timings. 9-9-9-24 antageligvis, men sjekk for sikkerhets skyld. Oppdatering av BIOS kan som sagt være en idé, men det ser ikke ut til at det er de helt store forskjellene i BIOS ver. nr.2 Har ikke testet bios nei, men som du skriver ser det ikke ut til å være relevante oppdateringer i siste oppdatering - og den ene oppdateringen som er tilgjengelig på asus.com ser faktisk ut til å være for en tidligere annen rev av hovedkortet. Versjonsnummeret har en helt annen serie enn bios-versjonen jeg har akkurat nå, og asus update finner ingen oppdateringer til hovedkortet. Brikkene kjører på 1333Mhz som er default, 1.5V og 9-9-9-24. Skal prøve å skru ned hastigheten enda litt, men det er vanskelig å teste når memtest-resultatene er så inkonsistente I går testet jeg alle fire brikkene med HCi's memtest fra Windows. Ved første forsøk fant den minnefeil, men ikke ved andre forsøk. Bluescreenene tror jeg kanskje jeg har ryddet av veien nå. Etter å ha skrudd av automatisk reboot så jeg at feilmeldingen var INTERNAL_POWER_ERROR, noe som i følge forumer kan skyldes at hiberfil.sys ikke er stor nok til å dumpe hele minnet. Hvorfor windows skulle bruke hiberfil.sys i første omgang vet jeg ikke, for hovedkortet støtter så vidt jeg har forstått kun sleep og ikke hibernate? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Merkelig. Det ser ut som om det er flere som sliter med 4 brikker på P8P67-kortene. Får håpe det kommer en BIOS-oppdateringer som fikser en del den nærmeste tiden. Jeg har alltid hatt ASUS hk, og i de fleste nye BIOS-versjoner er forbedret minne-kompatibilitet et tema. Får håpe de fortsetter med det. Lenke til kommentar
DaN00b Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 køpte de nye korte med 1155 socket, fikk de i posten i går. kjeme ikkje mej lengre en inn då ditta windows merke kjem å du skall logge in på pcen. kjøpte Msi P67A-GD55 å 2600k prosessoren skulle bli en bra pc:P men neida..noken som he nokre forslag? prøvd å formatere me disk men den reagera ikkje... Lenke til kommentar
dominox Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Byttet Corsair brikkene i ett sett med 2 Kingston brikker - og problemene forsvant. Disse brikkene er tydeligvis ikke kompatible med hovedkortet likevel, eller det var noe merkelig galt med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå