Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Audi A4 1998 1.8T batterivarsel?

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å kjørte en Audi A4 98 (Bensin) og endte opp i kø. Det gikk såppas stille i køen at jeg kun benyttet krypkjøring, ved å slippe clutchen ut til bilen gikk fremover uten å gi noe gass. Plutselig stoppet bilen helt og batteri-varsellampen(?) lyste. Slo av og på motoren for å se om lampen fortsatt lyste, men den slo seg da av. Prøvde å krypkjøre igjen, men det samme skjedde igjen og lampen lyste. Gjenntok steget med å slå motoren av og på men ventet nå til at det ble en litt større luke til bilen forran og prøvde da å kjøre med hjelp av gi litt gass. Da gikk bilen som vanlig.

Når jeg kom hjem prøvde jeg å krypkjøre på parkeringsplassen, både i revers og fremover, uten å oppleve noe problem.

Noen som vet hva feilen kan gjelde? Og hvorfor det er batteri-lampen som lyser?

Har aldri hatt noen problem med krypkjøring i biler jeg har kjørt tidligere (diesel). Det var første gang jeg kjørte denne Audien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du opplever er ikke uvanlig på bensinbiler, grunnen til at den stopper er at bilens hjerne tror at motoren holder på å kveles og kutter for å hindre hopping og andre uøsnkede effeket ved kvelning. Moderne dieselbiler har også denne funksjonen, men den er som regel mye mer liberal. Dog har jeg vært borti dieselbiler som er like følsom som din Audi (bensin) for krypekøring, bla. den foregående modellen av Ford Mondeo.

Det at ladelampa lyser kommer rett å slett av at når du kveler bilen så lader ikke dynamoen lengre, det skjer på alle biler som du kveler motoren på.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...