Skjeggape Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Fikk min første p-bot i dag (hurra!), pga en idiotisk parkering, jeg vet.. Men uansett, har jeg noen sjanse på å klage her? Når parkeringsplassene er like idiotiske som min parkering. Parkeringsplassen er under bakken, og da selvklart er det stolper her og der, som i praksis gjør det veldig vanskelig å parkere 3 biler ved siden av hverandre (jeg har aldri sett biler parkert slik heller forøvrig) Jeg slenger opp et bilde av slik jeg parkerte (jeg hadde dårlig tid for jeg skulle rekke en lege time, og hadde kjørt rundt i byen etter utkikk etter parkering, før jeg satte fra meg bilen i p-garasjen).. Jeg har allerede innsett at parkeringen min var idiotisk, så det er ingen vits i å kommentere det. Lenke til kommentar
S&S Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Du kan, som jeg har forstått det, dessverre ikke klage. Se linker. (Du kan klage, men det nytter ikke) http://forbrukerport...parkeringssaker http://www.dinside.n...-blir-du-lagret Endret 15. mars 2011 av S&S Lenke til kommentar
WasaDu Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hahahaha, må bare først nevne at dette var skikkelig komisk. Ikke parkeringen din, men at en parkeringsvakt bruker tid på dette. Dobbelparkering, hva så ? De skulle tatt seg en tur på et stort kjøpesenter, feks Kvadrat. DA hadde de skrevet mange parkeringsboter, da! Men lykke til med å klage Lenke til kommentar
Suic Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Tviler.. Er da ikke så vansklig og rygge litt og sette den fra seg ordentlig? Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hehe, syns det er morsomt at du torde å sette fra deg bilen sånn. Hvis jeg uheldigvis parkerer sånn, og ser det, hopper jeg rett inn i bilen igjen og prøver på nytt. Syns heller ikke det ser så trangt ut. Trikset er å rygge inn, og vri på rattet mot slutten, slik at venstre speil nesten klemmer stolpen, samtidig som du får døra opp rett bak. Betal bota, og lær av det. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Tviler.. Er da ikke så vansklig og rygge litt og sette den fra seg ordentlig? Nei, det er det ikke, men det er vel ikke vanskeligere enn å lese hva jeg skrev? ...(jeg hadde dårlig tid for jeg skulle rekke en lege time, og hadde kjørt rundt i byen etter utkikk etter parkering, før jeg satte fra meg bilen i p-garasjen)... snip ... Jeg har allerede innsett at parkeringen min var idiotisk, så det er ingen vits i å kommentere det. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Hehe, syns det er morsomt at du torde å sette fra deg bilen sånn. Hvis jeg uheldigvis parkerer sånn, og ser det, hopper jeg rett inn i bilen igjen og prøver på nytt. Syns heller ikke det ser så trangt ut. Trikset er å rygge inn, og vri på rattet mot slutten, slik at venstre speil nesten klemmer stolpen, samtidig som du får døra opp rett bak. Betal bota, og lær av det. Hehe, joda.. jeg la ikke merke til parkeringa mi før jeg så boten henge på frontvinduet. Parkerte dessuten i det minst brukte området hvor det sjeldent står biler uansett.. så jeg syntes egentlig p-vakta burde ha brukt litt skjønn.. men men.. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Skjønn er noe de dessverre ikke har. Mitt inntrykk er at de bøtelegger ved den minste tvil. Forresten, kan være greit å skaffe en sånn "parkeringslapp-lomme" som du fester i frontruta. Er ikke moro å komme tilbake til bøtelagt bil bare fordi parkeringslappen har snudd seg i det du lukka døra. Hadde en tannlegetime som ble 750,- kr dyrere pga det. Lenke til kommentar
Suic Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Tviler.. Er da ikke så vansklig og rygge litt og sette den fra seg ordentlig? Nei, det er det ikke, men det er vel ikke vanskeligere enn å lese hva jeg skrev? og da selvklart er det stolper her og der Men på bildet ser det dritenkelt ut, så jeg ser ikke problemet Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Tviler.. Er da ikke så vansklig og rygge litt og sette den fra seg ordentlig? Nei, det er det ikke, men det er vel ikke vanskeligere enn å lese hva jeg skrev? og da selvklart er det stolper her og der Men på bildet ser det dritenkelt ut, så jeg ser ikke problemet OK, dette gidder jeg ikke diskutere. Jeg har allerede gjort det klart hva jeg ville fram til med denne tråden. Jeg setter tråden som Løst. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Veldig bra parkering ja.. du hadde dårlig tid og har her opptatt to parkeringsplasser fordi du ikke har giddet å plassere bilen i nærheten av korrekt. Neste som kommer har like dårlig tid som deg og slenger den inn på skrå ved siden av.. så kommer nummer 3 som er absolutt for sen til whatever, og kan jo definitivt slenge inn bilen bak de to som står der.. er jo tross alt ikke noe problem hvis man bare har for lite tid. Du åpning nok på høyre side av bilen til at dersom veggen var en annen bil ville begge kunnet åpnet dørene sine fullt opp uten kontakt. Da kan du seriøst ikke klage på at det er "stolper" og "trangt". Hva du skulle ha opp høyredøra for er et spørsmål i seg selv.. Dersom du mener det er trangt nok til å plassere seg så langt ut burde du rygget bilen inn på motsatt side slik at du kunne kjørt høyresiden helt opp til stolpen. De stripene du ser på asfalten der er ikke til pynt, og de er ikke veiledende. Kravet er at du skal stå innenfor, ikke utenfor. Du kan sette bilen helt opp til stripa, men ikke over. Hva du skal klage på, og hvorfor du skal spørre om hva du skal klage på når du sier du ikke vil ha kommentarer vedrørende parkeringen lurer da jeg litt på. Det er vel ikke så veldig mye annet å klage på egentlig.. Det er forskjell på å sette bilen på hvitstripa og med hvitstripa midt under bilen. Hvis alle hadde gjort det ville det nødvendigvis parkeringsplassen blitt redusert med ca. 1/3 i kapasitet (der stolpene står med 3 plasser mellom seg). Endret 15. mars 2011 av gxi 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå