Gå til innhold

For oss som liker Windows 98

Anbefalte innlegg

Windows XP er jo søppel da. Både Vista og Windows 7 er objektivt bedre. Ihvertfall med tanke på sikkerhet og funksjonalitet. Lavere krav til operativsystemet er ikke nødvendigvis en bra ting.

En kan jo tenke "Oi tenk hvor fort Windows 98 hadde gått på en moderne maskin!" men da tenker en overhode ikke på hvor utrlog mye mindre muligheter du har i Windows 98. Windows 98 hadde ikke i utgangspunktet støtte for USB. Dette var noe som dukket opp i OEM versjonene som ble shippet til PC produsentene. Jeg er ikke sikker på om Windows 98 noensinne fikk støtte for mass storage device. Kanskje ikke støtte for trådløse kort i det hele tatt. GDI+, .NET Framework, Raw Input, DirectX nyere enn 8.0 og en rekke andre ting er ikke støttet i Windows 98.

Det har med andre ord mildt sagt begrenset tilgang til nyere programmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var kjempefornøyd med min første PC. En PII med Celeron 400 CPU som jeg klokket opp til 500, en harddisk på 10GB, 64 MB RAM og 16MB grafikk-kort. Win98 startet opp på 40 sekunder og maskinen var kjapp og grei på alle måter. Men så begynte jeg å spille mer og mer heftige spill.... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...