Narsissisten Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Faller dette under en fylkesleges jurisdiksjon? Hvor skal jeg henvende meg om en person blir feilbehandlet? Etter et søksmål mot tannlegen blir offer nå stort sett ignorert og ikke tatt på alvor av verken advokater eller leger/tannleger. Er det en plass jeg simpelthen kan henvende meg for medisinsk rådgivning? Fastlegen ignorerer pasient og tror det er psykisk, samt gir ikke ordentlig hjelp eller rådgivning. Heller tilbyr hun psykologisk hjelp og piller og medisiner, som bla. førte til medisiner mot schizofreni som førte til et psykologisk anfall og legevakt som sa at disse medisinene aldri burde ha blitt gitt. Psykolog som pasient henvender seg til sier at det ikke er noen vits å dra siden pasient har ryddet opp i alt psykisk som trengs å ryddes opp i. Pasient henvendes derfor til pasientombudet. Pasientombudet sier at pasient må snakke med fastlege. Hvor i HELVETE går jeg? Hva gjør vi nå? Dette har vart i flere måneder! Pasient klarer såvidt å snakke eller spise noen ganger, og lever ikke et liv lengre! Jeg trenger en plass å henvende meg til! Jeg prøvde å spørre lærer om hjelp noen måneder før jeg ble atten, men da innvolverte denne tilbakestående idioten barnevernet, som forverret alt ti ganger. Det finnes jo bare idioter i dette systemet! Hva kan jeg gjøre?? Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Volvat. Privat legesenter. Ja, det blir dyrt, men der får man også hva man betaler for. Fortell hele historien til legen du kommer til der. Eller hvorfor ikke bytte fastlege? Er man ikke fornøyd med den man har så er det enkelt å bytte. Gratis også. Så kan du følge pasientombudets råd om å snakke med fastlegen. (Den du da altså har byttet til.) Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Hvordan bytter man? Hvor mye koster det? Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Faller dette under en fylkesleges jurisdiksjon? Ja, man klager da til fylkeslegen. Etter et søksmål mot tannlegen blir offer nå stort sett ignorert og ikke tatt på alvor av verken advokater eller leger/tannleger. Det er leit, bytt fastlege. Er det en plass jeg simpelthen kan henvende meg for medisinsk rådgivning? Fastlegen ignorerer pasient og tror det er psykisk, samt gir ikke ordentlig hjelp eller rådgivning. Heller tilbyr hun psykologisk hjelp og piller og medisiner, som bla. førte til medisiner mot schizofreni som førte til et psykologisk anfall og legevakt som sa at disse medisinene aldri burde ha blitt gitt. Psykolog som pasient henvender seg til sier at det ikke er noen vits å dra siden pasient har ryddet opp i alt psykisk som trengs å ryddes opp i. Pasient henvendes derfor til pasientombudet. Pasientombudet sier at pasient må snakke med fastlege. 1. Bytte fastlege. Dersom det ikke finnes andre fastleger må man flytte. 2. Du må fortelle mer hva problemet er dersom du vil ha ytterligere råd. 3. Klag til fylkeslegen. Hvor i HELVETE går jeg? Hva gjør vi nå? Dette har vart i flere måneder! Pasient klarer såvidt å snakke eller spise noen ganger, og lever ikke et liv lengre! Jeg trenger en plass å henvende meg til! Jeg prøvde å spørre lærer om hjelp noen måneder før jeg ble atten, men da innvolverte denne tilbakestående idioten barnevernet, som forverret alt ti ganger. Det finnes jo bare idioter i dette systemet! Hva kan jeg gjøre?? Pas. må selv klage til fylkeslegen. Pas. må selv forlange behandling man mener man trenger. Pas. må faktisk selv klare å bytte fastlege. Pas. må selv ta ansvar for sitt eget liv, man kommer ingen vei i helsenorge med å stå med lua i hånda. Min mor fikk kreft. Da var det seks måneders ventetid i Stavanger. Mor ville nok ha vært død i dag, hvis hun ikke selv tok ansvar og ringte til sykehusene i hele Norge, og ble operert på Hamar etter kun to uker. Hvordan bytter man? Hvor mye koster det? Det koster ingenting. Her bytter man fastlege: https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do MEN! Jeg anbefaler at dere sjekker rundt om hvilken lege som best kan hjelpe dere, før dere bytter. Man har to bytter per år. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Hva koster volvat? Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hva koster volvat? Det må du spørre Volvat om. Eller se her inne på eksempler fra Oslo. Men å bytte til en annen fastlege er gratis. Fungerer ikke det kan du prøve privat lege. Så sparer du penger i tilfelle du faktisk er heldig med den nye. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Man kan fint ha fastlege et annet sted enn der hvor man bor. Eg har byttet til en fastlege i en kommune eg aldri har bodd i, kun kjører forbi til og fra jobb i ny og ne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå