matematikern Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg trenger mere lagringsplass i min acer bærbare pc. Har nå en 160 GB 5400 rpm harddisk som er nesten full. Jeg har jo sett den utrolige ytelsen på ssd, men jeg har ikke råd til å kjøpe en 256 GB SSD i min bærbare, så det får vente på seg. Jeg kom over seagate momentus xt, som er en kombinasjon av en liten ssd og en harddisk. Tester indikere at den skal ha betydelig bedre ytelse på dagligdagse gjøremål enn en vangli hdd. Jeg bruker pcen stort sett til internett, bilder, musikk, film, og skolearbeid (matlab, maple, python etc.). Er det noen som har erfaringer med denne, og vil jeg merke ytelsen betydelig i f.hold til en hdd? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 En ssd og en ekstern disk kan jo være løsningen. Feks en Crucial C300 64/128gb og en LaCie Mobile 500gb ekstern(Finnes i både usb2.0 og 3.0) Lenke til kommentar
matematikern Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 En ssd og en ekstern disk kan jo være løsningen. Feks en Crucial C300 64/128gb og en LaCie Mobile 500gb ekstern(Finnes i både usb2.0 og 3.0) Jo, men da blir jo den ene ekstern, og det er jo litt kjedelig da... Lenke til kommentar
matematikern Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 En annen ting jeg har lest er at den skal bruke mer strøm enn en hdd? Stemmer dette? Lenke til kommentar
reds Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Har en XT i min MacBook Pro 15" og har fått stor økning i hastighet. Spesielt ofte brukte filer og programmer er snappy. Per dags dato er det den eneste disken som kan levere den hastigheten, plassen og lave støynivået for den prisen. Godt kompromiss mellom SSD vanlige disker hvis man ikke har råd til førstnevnte, noe som gjelder meg. Lenke til kommentar
matematikern Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 Har en XT i min MacBook Pro 15" og har fått stor økning i hastighet. Spesielt ofte brukte filer og programmer er snappy. Per dags dato er det den eneste disken som kan levere den hastigheten, plassen og lave støynivået for den prisen. Godt kompromiss mellom SSD vanlige disker hvis man ikke har råd til førstnevnte, noe som gjelder meg. Har du merket noe forskjell på batteritiden før og etter? Lenke til kommentar
reds Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Vil ikke si det er målbart uten benchmark. Uansett om det hadde spist 30-60 min hadde jeg verdsatt ytelsen fremfor den ekstra batteritiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå