lolz2k Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hei, jeg har en Dell M6500 som er flott til å kjøre 3D programmer og flere programmer samtidig, men ikke fullt så bra til spill. Så fant jeg ut ved å bruke ett program kalt cpuz og Speccy at "Max Bandwith" på minne er 667 Mhz. Jeg fant derfor ut at jeg skulle kjøpe bedre rambrikker og invisterte i corsair 2x4 GB på 1333 Mhz. Jeg hadde forresten 2x4 GB fra før av, men var usikker på hvilken Mhz det var på de. Når jeg fikk de nye brikkene og hadde installert de, fikk jeg fortsatt ikke mer enn 667 Mhz. Hva er feil? Kan dette løses? Nå har jeg 16 GB ram på 667 Mhz, og det føles veldig bortkasta.. CPU: Intel Core i7 720QM Skjermkort: NVIDIA Quatro FX 2800M Minne: 2x Corsair 4GB 1333Mhz, 2x Hyundai Electronics 4GB (uvisst Mhz). Setter stor pris på alle svar! Takk! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det er DDR minne, altså double data rate 667 x 2 = 1334 Det som oppgis i spec er effektiv hastighet, men i bios/cpuz og lignende oppgis klokkehastigheten. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 CPU-Z viser hastigheten i Single Data Rate Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå