MaElan Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hei. I sommerferien var jeg i Bergen. Jeg har blant annet vært i sentrum og sett på noe det Bergen har å by på. Jeg har vært med venner, besøkt Bryggen og vært på Akvariet. Nå skal jeg fortelle om litt forskjellige ting jeg gjorde. Den første dagen på ferie i Bergen, besøkte jeg Bryggen. Det var et fint sted, med mange gamle bygninger og båter. Været var utrolig flott, og det var perfekt og gå ute i solen. Jeg så en utrolig fin båt som het Statsraad Lehmkuhl. Etter jeg hadde sett meg om her, gikk og spiste litt. Jeg kjøpte meg en softis, og den var utrolig god. Senere på dagen sjekket jeg inn på SAS hotellet i byen. Det var et helt fantastisk hotel, men fint rom og god utsikt mot byen. Jeg spiste en treretters middag, og det smakte herlig. Etter middagen planlagte jeg hva jeg skulle gjøre dagen etter. Til slutt fant jeg ut at jeg skulle ta meg en fjelltur, fordi jeg visste hvor kjente disse 7 fjellene var. Dagen etter våknet jeg til solskinn gjennom vinduet og blå himmel. Det så ut til å bli en fantastisk dag, og jeg gledet meg til å gå på tur. Jeg spiste frokost og pakket sakene mine. Jeg gikk til fløybanen, det var der jeg skulle starte turen. På toppen var det en utrolig utsikt utover byen, og etter jeg hadde kikket startet jeg den lange turen. Det var utrolig skiftende terreng, men jeg klarte meg godt. Etter to lange timer, stoppet jeg for å ta min første pause. Det var godt meg litt mat og litt drikke. Etter 4 timer til nådde jeg endelig målet mitt, nemlig Ulriken. Det var helt fantastisk å stå på toppen og se på den store byen ovenfra. Når klokken var 4 tok jeg Ulriksbanen ned igjen, og gikk til tilbake til hotellet. Der ventet en god middag og varm dusj. På kvelden gikk jeg ut, for jeg skulle møte noen av vennene mine. Vi hadde det veldig gøy, og når det var midnatt tok jeg en taxi tilbake til hotellet. I morgen reiser jeg hjem igjen. Men jeg har fått sett utrolig mye fint her i Bergen, og konsulterer med at der er hen fantastisk by. kan noen hjelpe med med dette? UTEN å bruke OVERSETTELSESPROGRAM! Lenke til kommentar
MaElan Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Hei. I sommerferien var jeg i Bergen. Jeg har blant annet vært i sentrum og sett på noe det Bergen har å by på. Jeg har vært med venner, besøkt Bryggen og vært på Akvariet. Nå skal jeg fortelle om litt forskjellige ting jeg gjorde. Den første dagen på ferie i Bergen, besøkte jeg Bryggen. Det var et fint sted, med mange gamle bygninger og båter. Været var utrolig flott, og det var perfekt og gå ute i solen. Jeg så en utrolig fin båt som het Statsraad Lehmkuhl. Etter jeg hadde sett meg om her, gikk og spiste litt. Jeg kjøpte meg en softis, og den var utrolig god. Senere på dagen sjekket jeg inn på SAS hotellet i byen. Det var et helt fantastisk hotel, men fint rom og god utsikt mot byen. Jeg spiste en treretters middag, og det smakte herlig. Etter middagen planlagte jeg hva jeg skulle gjøre dagen etter. Til slutt fant jeg ut at jeg skulle ta meg en fjelltur, fordi jeg visste hvor kjente disse 7 fjellene var. Dagen etter våknet jeg til solskinn gjennom vinduet og blå himmel. Det så ut til å bli en fantastisk dag, og jeg gledet meg til å gå på tur. Jeg spiste frokost og pakket sakene mine. Jeg gikk til fløybanen, det var der jeg skulle starte turen. På toppen var det en utrolig utsikt utover byen, og etter jeg hadde kikket startet jeg den lange turen. Det var utrolig skiftende terreng, men jeg klarte meg godt. Etter to lange timer, stoppet jeg for å ta min første pause. Det var godt meg litt mat og litt drikke. Etter 4 timer til nådde jeg endelig målet mitt, nemlig Ulriken. Det var helt fantastisk å stå på toppen og se på den store byen ovenfra. Når klokken var 4 tok jeg Ulriksbanen ned igjen, og gikk til tilbake til hotellet. Der ventet en god middag og varm dusj. På kvelden gikk jeg ut, for jeg skulle møte noen av vennene mine. Vi hadde det veldig gøy, og når det var midnatt tok jeg en taxi tilbake til hotellet. I morgen reiser jeg hjem igjen. Men jeg har fått sett utrolig mye fint her i Bergen, og konsulterer med at der er hen fantastisk by. kan noen hjelpe med med dette? UTEN å bruke OVERSETTELSESPROGRAM! Hvis en av dere herlige personer her inne oversetter den for meg, så kan du sende den på mail [email protected]! Lenke til kommentar
Benjanz Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hva er galt med oversettelsesprogram? Det er jo bare å fiske litt på det Hola. En el verano estuve en Bergen. He incluido en el centro y poner en algo que Bergen tiene para ofrecer. He estado con los amigos, visitó el Bryggen y el estado en el Acuario. Ahora te diré algunas cosas diferentes que hice. El primer día de vacaciones en Bergen, visité el muelle. Era un lugar agradable, con muchos edificios antiguos y barcos. El tiempo era increíble, y era perfecto y salir al sol. Vi un barco muy bonito nombre Statsraad Lehmkuhl. Después de que me había visto por aquí, fue y comía poco. Yo me compró un helado, y era muy buena. Ese mismo día me registré en el hotel SAS en la ciudad. Es un hotel fantástico, pero las habitaciones agradables y excelentes vistas de la ciudad. Comí una cena de tres platos y degustar maravillosos. Después de la cena había planeado lo que haría al día siguiente. Con el tiempo me enteré de que debía tomar una caminata, porque sabía lo famoso que estos 7 montañas eran. Al día siguiente me desperté a la luz solar a través de la ventana y el cielo azul. No parecía ser un día fantástico y yo esperaba que iba de gira. Me comí el desayuno y empaqué mis cosas. Fui al campo de vuelo, que fue donde me gustaría empezar el viaje. Además fue una impresionante vista sobre la ciudad, y después de haber mirado, comencé el largo viaje. Fue muy variados, pero me maneja bien. Después de dos largas horas, dejé de tomar mi primer descanso. Fue bueno conmigo algo de comida y algunas bebidas. Después de 4 horas por fin llegué a mi meta, es decir, Ulriken. Fue increíble estar en la cima y mira la gran ciudad desde arriba. Cuando la campana fue de 4 tomé el teleférico hacia abajo, y volvió al hotel. No esperaba una buena cena y una ducha de agua caliente. En la noche salí, me gustaría conocer a algunos de mis amigos. Tuvimos un muy divertido, y cuando era medianoche, tomé un taxi de regreso al hotel. Mañana estoy de vuelta a casa. Pero he visto tantas bellas aquí en Bergen, y consulte a los que va fantástica ciudad Lenke til kommentar
MaElan Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Den retter jo helt ræv. Og ettersom jeg suger i spansk, er jeg ikke særlig flink til å rette heller. Lenke til kommentar
MaElan Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Vær så snill, jeg har prøv selv, men det går bare ikke! Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Om du prøver å oversette den selv, så har jeg ingen problem med å hjelpe deg med det som er feil. Å la andre oversette for deg lærer du ikke mye av Lenke til kommentar
MaElan Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 noen som kan oversette for meg her: I vinterferien var jeg hjemme i Bergen. Noen som kan si meg hva ''var'' egentlig er på spansk? F.eks Den første dagen var jeg på akvariet Lenke til kommentar
Minamo Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 "var" er fortid av verbet "å være". Det kommer da an på hvilken tid du skal bruke, men i eksemplet som du kommer med, er det en avsluttet tid, så jeg ville brukt pretérito indefinido av verbet Ir; fui. Lenke til kommentar
vildemarie Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Noen som har mulighet til å se over en spansk tekst jeg har skrevet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå