Labelle Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hei. Akkurat kjøpt meg nye fisher fjell ski med stålkant. Lurte på hvordan dette fungerer med smøring. Dette er smøreski. Hva trenger jeg? Jeg blir bare og gå til fjells. Lest flere artikkler men blir bare svimmel av alt det står man trenger der. Jeg er ikke den personen som blir og telle sekundene i skiløypa. Heller gå en fin tur på fjellet. Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) kjøpe feller? da trenger du ikke smøre og de kan taes av når du skal ned igjen. link EDIT: skitur eller fjelltur med mange bratte oppoverbakker? Endret 15. mars 2011 av grankongen Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Feller er fint for spesielle forhold, men ikke noe for gjennomsnittsturen. UT.no har en grei artikkel, men de færreste gidder vel å legge på 4-5 lag med festevoks, glider er heller ikke noe man driver med mer enn en sjelden gang. (Men gjør det for all del med nye ski!) Når du har introbiten unnagjort er det bare å kladde på noe dertil egnet i festesonen og gni det litt utover. God tur! Hard (grønn?) voks fungerer greit som alternativ til en grunnvoks. Endret 15. mars 2011 av Euklid Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 kan anbefale festesmøring fra star bare legg på et greit lag med smøring og bruk en kork til å gni det inn. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=356 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå