abene Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Internettet i Japan taklet jordskjelvet overraskende bra. Les mer Lenke til kommentar
emva Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det finnes foreløpig ikke noen konkret forklaring på hvorfor nettet klarte seg såpass bra i Japan, Jeg har en: Redundans og god planlegging. (Slik det burde være i et nett som skal takle et helt land) Lenge leve OSFP ruting. 1 Lenke til kommentar
bejarrne Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det finnes foreløpig ikke noen konkret forklaring på hvorfor nettet klarte seg såpass bra i Japan, Jeg har en: Redundans og god planlegging. (Slik det burde være i et nett som skal takle et helt land) Lenge leve OSFP ruting. Jeg er vel for så vidt enig i det, men det er likevel ikke en konkret forklaring. Det er vel mer en generell forklaring. Du fikk meg til å registrere meg! Takk skal du ha! 1 Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) http://www.renesys.com/blog/2011/03/japan-quake.shtml og http://www.kalzumeus.com/2011/03/13/some-perspective-on-the-japan-earthquake/ Tipper som det ble nevnt: vanvittig bra struktur og redundans kombinert med en gjeng som ikke lar ting falle i mellom stoler. Endret 15. mars 2011 av 4-Dante Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Noe å tenke på for Norge for å sikre nettet. kanskje på tide at tv-lisensen endelig brukes til noe fornuftig ? Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 japan er saklig organisert. I bedriften jeg jobber i er japsene forbildet. Lenke til kommentar
VictorOsborn Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hva om de brukte IS-IS for transport av BGP? Ganske vanlig det også... Lenke til kommentar
Romis Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Gode nyheter for Japan, dette. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg satt og spilte på japanske servere da jordskjelvet slo til, merket ikke noe av det Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Pseudopod: rart, for japan stengte flere japanske nettspill etter katatrofen.. Dog naturligvis ikke alle. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Ja, men det skjedde først et par dager etter det første skjelvet. Videre så ble firmaer o.l. "spurt pent" om de kunne hjelpe til med konservering av energi, noe de fleste gikk med på, men det var ikke egentlig "Japan" som stengte de. Siden firmaene sikkert var klar over at store deler av landet etter hvert ville bli satt på tidsbestemte blackouts så så de vel ingen hensikt i å kjøre spillservere som måtte stenges av og restartes flere ganger per dag. Det er tross alt et temmelig stort antall servere det er snakk om. Square-Enix stengte av sine spillservere den 13. mars, en ett sted mellom midt på natta og tidlig morgen, norsk tid. De er fremdeles nede, og de håper på å kunne skru de på igjen den 22. Poenget var uansett at det var svært få som ble kastet av japanske servere under skjelvet. Jeg opplevde ikke noen merkbart høyere lag heller. Egentlig litt imponerende. Endret 18. mars 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
Romis Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Spørs jo hvor jordskjelvene traff og da, tror det har lite effekt hvis jordskjelvet treffer 5 km vekk fra serverhubben. Ville heller slått av serverene etter en backup av hele systemet, hvis det skulle skje noe senere etter de slo ned serverene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå