Valkyria Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Mitt Corsair HS1 ble akkurat ødelagt, og har vært så fornøyd med produktet ellers at jeg har fremdeles lyst på et nytt HS1. Men nå er jo HS1A lansert som er samme headsettet bare med jack kabel istedet for USB. HS1 skal være bedre enn det du får på av lyd på hovedkortet, så jeg lurer på hvor bra lydkort jeg må kjøpe for å merke forskjellen på HS1 og HS1A. Jeg ser ASUS Xonar DX/XD 7.1 gir mye bang for the buck og er ganske så billig. Vil jeg merke stor forskjell på HS1 og HS1A med dette lydkortet? Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Har hatt HS1 en kort stund nå og må si at jeg er veldig fornøyd med HS1 lyden MEN mic'en var den største nedturen jeg har hatt innen hardware(har du hatt problemer med den btw? Mitt gir lave basstoner når mic'en er på). Om du ikke skal bruke headsettet til voice-chatting så er HS1 konge. Greia med HS1 er at det "virtual surround", lyden blir behandlet så det høres ut som 7.1 osv. Dette går ikke med HS1A så vidt jeg vet så HS1A er bare 2.0 og ikke surround. For å få surround med HS1A måtte det vært 8 faktiske høyttalere i headsettet og det er ikke plass til det. eneste måten å få surround med vanlige høyttalere er å bruke en haug av dem eller et program til å behandle lyden og det tror jeg ikke HS1A støtter. EDIT: Er nå i ferd med å returnere mitt HS1, har en pipelyd i settet når selv om det ikke blir spilt av lyd fra PCen. Dessuten er mic'en helt ubrukelig nå. Endret 16. mars 2011 av NorwegianSF Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Det stemmer vel ikke.. HS1 og HS1A er vel akkurat det samme headsettet komponentmessig. Er bare ikke innebygd forsterker i HSA1. Blir jo evt lydkortet som bestemmer om du hører "virtual sound".. Bestilte akkurat Xonar DX til HS1A selv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå