Khaffner Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg har tenkt å ta digitale kopier av diverse dokumenter hjemme, og trenger en scanner. Jeg ønsker ikke noen stor scanner med lokk, filmscanner eller annet dilldall, men en smal "valse" alá denne. Men den må være billig og relativt rask. 5 sekunder per ark f.eks. Den kan gjerne scanne i svart-hvitt, sålenge det holder prisen nede og hastigheten oppe. Størrelsen er A4, grensesnittet er USB. Fordel at den er støttet av Linux, men ikke et must. Pris: maks 1000,- Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Det beste jeg har funnet hittil: http://www.dustinhome.no/pd_5010543827.aspx Men den er treg. Alt annet ved den er godkjent. Noen bedre alternativer? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det er nok det beste du kan regne med hvis du ikke vil ha en flatbed. Men den bør holde til dokumenter. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Etter en masse scanning vil jeg bare uttrykke hvor fornøyd jeg er med scanneren! Trengtes litt konfigurering, men så var den oppe å kjøre. Setter i ark, trykker "PDF", og ca 15 sekunder senere ligger PDF-dokumentet på NAS-boksen min her Ett eneste tastetrykk gjør hele jobben nå. Men to ting kunne blitt forbedret. Det følger med brakett for å feste den oppetter en vegg, men dersom teksten på scanneren skal stå riktig vei må arket dras inn nedenfra. Jeg syns ovenfra ville vært en bedre løsning, da kunne man lagt en arkbeholder under, og produsenten kunne tilbudt arkmater som mater med tyngdekraften fra toppen. Og papirsprekken er litt for bred, det er god plass til å legge arket skjevt. Unødvendig "feature". Men den anbefales uansett! Mine negative punkter er bare flisespikking. Endret 3. mai 2011 av Khaffner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå