bongobongo Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Ett skritt i riktig retning. Men 1000 skritt bak Google Chrome. Den er installert japp... men er og blir bare en kuriositet på min maskin, og vil ikke bli brukt til annet enn testing av web-applikasjoner. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) BAre jeg som syns alle nyhetene fantes i samtlige andre browsere for tre+++ år siden? IE har alltid ligget etter, siden dominansen til IE6 ble utfordret. Men det er uansett ikke veldig viktig, som utvikler er jeg bare glad for at ting blir til det bedre. Hvorfor slenge skit? Nå er den ca. på nivå med resten, som fører til konkurranse = bedre for alle. BAre jeg som syns alle nyhetene fantes i samtlige andre browsere for tre+++ år siden? Slik som hardware-aksellerasjon? Tja, O3D har gitt oss den muligheten i hva, 2 år nå? For ikke å snakke om webgl som har "erstattet" det. Har ingenting med hverandre å gjøre.. Firefox har da hatt hw akselerasjon siden november? Sa du ikke nettopp "tre++++ år siden"?? Whops! Ring meg når de lager noe som er verdt å bruke. Har du prøvd IE9? For veldig mange er den nok vel så god som mange av konkurrentene. Selv sverger jeg til Fx/Opera, men IE-bashing hører fortiden til. Endret 15. mars 2011 av Matsemann 2 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hadde RC versjonen installert men den krasjet hele tiden, er det gjort noen forandringer med denne releasen? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Har du prøvd IE9? For veldig mange er den nok vel så god som mange av konkurrentene. Selv sverger jeg til Fx/Opera, men IE-bashing hører fortiden til. Nei, og jeg har ikke tenkt til å prøve heller. Er alt for avhengig av de 10-15 add-onsene jeg har til Firefox. Tviler også på at IE9 er noe kjappere enn Chrome, men hvis jeg får høre at den er det er det mulig jeg tar en titt. Endret 15. mars 2011 av Benny Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Avventer litt. Er usikker på om hjemmekontorløsningen støtter IE9. Den funker i hvert fall ikke optimalt i Firefox. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Microsoft; Hold dere til Operativsystemer. 2 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 care! Firefox (evt. Chrome) over IE ANY DAY!!! Avventer litt. Er usikker på om hjemmekontorløsningen støtter IE9. Den funker i hvert fall ikke optimalt i Firefox. Citrix funker fint i min Firefox i alle fall... Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Likte denne veldig bra ja, blir nok sammen med FF min faste nettleser Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 For 99% av verdens pc-brukere vil IE9 være mer enn god nok (kanskje for god?). Da tror jeg nok ikke MicroSoft bryr seg så mye om skittkasting på ulike forum fra "hardcore" brukerne. At det er konkurranse mellom de ulike browserne - og at den i tillegg blir jevnere og jevnere - er bare bra for oss brukere som VET at det er alternativer der ute. Likevel vil Olga og Peder fremdeles kjøre IE9 sammen med de aller fleste andre PC-brukerne. NB: Påstår ikke at MS har 99% markedsandel - sier bare at 99% ikke trenger en annen browser til sitt bruk. Lenke til kommentar
rah Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 IE9 er en meget rask browser, det er det ingen tvil om. Test din egen browser:Fish Tank Hvor mange fps får du med 1000 fisk, IE9 kjører på rundt 30 i 1600 x 815. Det tror jeg FF, Chrome etc kan se langt etter. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 IE9 er en meget rask browser, det er det ingen tvil om. Test din egen browser:Fish Tank Hvor mange fps får du med 1000 fisk, IE9 kjører på rundt 30 i 1600 x 815. Det tror jeg FF, Chrome etc kan se langt etter. Vel, Chrome får 3 (!!) FPS i 1270x694 (!!!) - men så vil jeg jo tro at FishTank er rimelig optimalisert for nettopp IE også, da... Stusselige tall uansett, men så sitter jeg på jobb med en eldgammel DELL... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 IE9 er en meget rask browser, det er det ingen tvil om. Test din egen browser:Fish Tank Hvor mange fps får du med 1000 fisk, IE9 kjører på rundt 30 i 1600 x 815. Det tror jeg FF, Chrome etc kan se langt etter. Firefox, 1600*1114, 1000 fisk = 47fps. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Nå vil jeg vel tro at FPS er noe relatert til grafikkortet i PCn også og ikke bare til hva slags browser man bruker? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Som du helt sikkert er klar over kan man ikke sammenligne direkte mellom forskjellige system.. Firefox gir her 3 fps med 1000 fisk. IE9 gir 55 fps med 1000 fisk. Nå sier ikke noen fisker hvor bra en nettleser er, da. Men etter å ha testet IE9, er jeg faktisk ganske fornøyd. På nivå med de andre nettleserne stock. Holder meg nok til Fx pga min konfigurasjon og plugins, men på andre pcer tror jeg faktisk jeg kommer til å ta i bruk IE9. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Hehe IE9 er ganske bra synes jeg!Og så fant jeg også simple adblock som fjerner de nusselige reklamene. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Rejoice! Salvation is here! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Han sa rett ut at FF kunne se langt etter de tallene, og jeg motbeviste det, ser ikke problemet her. Lenke til kommentar
rah Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Stock FF uten addons gir ca 3 FPS. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Jeg prøvde fisken og fikk rundt 1 fps med alle fiskene Men IE9 fikk jeg over 60 fps. Endret 16. mars 2011 av bigggan Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Han sa rett ut at FF kunne se langt etter de tallene, og jeg motbeviste det, ser ikke problemet her. Men så er du den eneste her som faktisk ser høye tall med Fx. Dessuten kan man da lure på hvor mye bedre det ville vært om du testet IE9. Men "ignorance is bliss", lettere å kritisere noe man ikke vet så mye om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå