Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dell XPS 420, Ødelagt frontpanel, Starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei,

Har problemer med min Dell XPS 420. Maskinen har et frontpanel med startknapp, 2 USB-porter, lyd ut, mic in og en 1394a-port. Den ene USB-porten ble ødelagt for en stund siden, og har ikke vært i bruk. En venn av meg var ikke klar over dette, og brukte den ødelagte USB-porten til å lade en mobiltelefon. Da sluttet alle portene på frontpanelet å virke, inkludert startknappen.

Har feilsøkt i et par timer nå og kommet fram til at maskinen ellers virker OK. Slik jeg ser det er det startknappen/frontpanelet som er problemet. Har jumpstartet PSUen og den starter fint. Har tatt ut alle komponenter og dobbeltsjekket koblinger. Hovedkortets LED-lampe lyser og ethernet-porten blinker.

Er det noen som har erfaring med lingnede problemer? Eventuelt vet om alternative måter å boote PCen på? Et annet problem er at kablene fra frontpanelet er bundlet sammen og udokumentert. Har forsøkt å kortslutte et par av de, uten resultat. Har også forsøkt å koble inn/ut diverse USB-enheter i USB-porten på baksiden, i håp om at de skal kickstarte PCen, uten hell.

Dell ser ikke ut til å selge frontpanel separat. Alternativt kan jeg kjøpe meg nytt kabinett, men da følger ofte nytt hovedkort, RAM og CPU. Jeg kan klare meg fint uten frontpanelet, så lenge maskinen starter.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne jo førsøke å koble fra I/O panelet som sitter under front panelet.

Usikker på hvem av pinsene som er for starknappen. (Kanskje det står noen tegn på HK der ledningen er koblet i HK fra I/O panelet.

Ved å jumpstarte rett på ledning evt HK kan du sjekke om den starter utenom frontpanel.

Kanskje I/O panelet har fått en kortsluttning og derfor ikke virker. Kan også hende HK er svidd.

post-203373-0-52033000-1300190557_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...