Gå til innhold

Crytek: Ny generasjons spillmotor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror dere Crytek blir en motor som blir brukt i masse spill framover? Det burde være det etter min mening. Hva er din mening?
Jeg ser ikke noe ut over det vanlige med denne spillmotoren. Den er bra, og bildene er pene, men ikke noe mer. (Ytelsen aner jeg ikke noen om siden det ikke står noe om det)

Halflife2 skal lanseres snart og den har vist en ekstremt bra spillmotor som kan gjøre veldig mye avansert og samtidig ha veldig god ytelse. Tipper Crytek og mange andre får problemer med å stille opp mot HL2-motoren.

PS. Spillmotoren er det som styrer 3D-modellene dynamisk og viser de riktige teksturene på rett flate, bøyer av krummede flater, og kobler bevegelse/fysikk med selve teksturene. Det visuelle resultatet for oss brukere avhenger både av denne, fysikk-motoren og hvor pent teksturene er laget.

Lenke til kommentar

Det virker som dere ikke får med dere et viktig poeng:

Trådstarter spør om ikke vi synes spillmotoren er bra, ikke om grafikken til det bestemte spillet ser pent ut.

Spillmotor og pen grafikk er trenger ikke nødvendigvis å ha noen stor sammenheng.

Lenke til kommentar

Det værste med spill for tiden er det som kalles view distance. Det har alltid irritert meg grenseløst. Ta Morrowind f.eks., bra spill men view distanc'en ødeleger litt av stemningen i spillet. Hvis noen kunne har laget et rpg-spill med denne motoren ville det blitt ett av de mest stemningsfulle spillet på markede. Eller?

Forresten, har noen sett crytek sin video? Fysiken i spillet er helt fenamboniomalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...