Gå til innhold

[Løst] Ekstern skjerm uten hdmi på laptop med kun hdmi og vga?


Anbefalte innlegg

Har bommet stygt og kjøpt en full HD-skjerm som ikke har hdmi. Dell U2311, den har kun dvi og vga. Jeg skal redigere bilder på den, så vga er ikke aktuelt. Laptop Asus N73JQ har kun vga og hdmi ut. Kan jeg bruke en hdmi kabel fra laptop til et adapter som har hdmi hunn og vgi hunn kontakt og få full hd? Eller må jeg kjøpe en eller annen konverter eller bytte skjermen til en med hdmi? Skal jeg ha minst like bra redigeringsskjerm som har hdmi må jeg opp på Dell u2410 og den er vesentlig dyrere dessverre. Takk for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor får du ikke full hd på vga? Normalt støtter dem 2048x1536px @85 Hz.

Leste en eller annen plass her at du ikke får full hd med vga. Samt at jeg har prøvd, og laptopen oppfattet skjermen min som en prosjektor. Fikk ikke spilt med den heller, kom opp en melding om at jeg måtte ha et eller annet program som jeg ikke husker navnet på.

Lenke til kommentar

Hvorfor får du ikke full hd på vga? Normalt støtter dem 2048x1536px @85 Hz.

Leste en eller annen plass her at du ikke får full hd med vga. Samt at jeg har prøvd, og laptopen oppfattet skjermen min som en prosjektor. Fikk ikke spilt med den heller, kom opp en melding om at jeg måtte ha et eller annet program som jeg ikke husker navnet på.

 

Ofte så støtter det alså full HD og over, er ikke sikkert din gjør det men. At pcen tror skjermen er en projektor har ikke noe å si. Bare still oppløsningen opp til 1920x1080 når den er koblet til. Hvis ikke dette fungere så er det bare å skaffe seg en overgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...