TexacoStovner Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har satt sammen en ny maskin. Windows XP PRO. Får ikke diskettstasjonen til å virke! Er definert i BIOS og også i windows. I følge device manager fungerer stasjonen normalt. Det er bare det at den ikke vil "starte"! Setter i en diskett og dobbelklikker på A: Ikke noe skjer bortesett fra beskjed om å sette inn en diskett. Dette er andre diskettstasjonen jeg prøver..Noen som har peiling på hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Cossie Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 det skyldes en ting. Prøv å ta "ide(eller ka den lille kabelen heter)" kabelen til diskett stasjonen og snu den rundt. Veldig mange som gjør feil - bare prøv det er det som er feilen Lenke til kommentar
TexacoStovner Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 det skyldes en ting. Prøv å ta "ide(eller ka den lille kabelen heter)" kabelen til diskett stasjonen og snu den rundt. Veldig mange som gjør feil - bare prøv det er det som er feilen Kabelen står riktig veg, har sjekket det flere ganger for å være sikker...! Blir snart gal av dette her..! Lenke til kommentar
TexacoStovner Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Den er ikke defekt? Nei, den virket i maskina jeg tok den ut av, og fungerte når jeg prøvde å sette den tilbake i den gml. Men IKKE i den nye altså... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Jeg hadde omtrent samme problem med min floppy. Det irriterte med så mye at jeg bare disabled den i maskinvare enhet. Da jeg aktiverte den etter ca en uke, så funka den Lenke til kommentar
ojoj Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 sikkert et dumt forslag seint en lørdagskveld, men har du koblet den inn etter "vridningen" på kabelen? eller hva man skal kalle den.... Lenke til kommentar
TexacoStovner Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 sikkert et dumt forslag seint en lørdagskveld, men har du koblet den inn etter "vridningen" på kabelen? eller hva man skal kalle den.... denne skjønte jeg ikke helt... Lenke til kommentar
notarget Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Lyser lampa på diskettstasjonen konstant? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 prøv en ny kabel.......! Lenke til kommentar
TexacoStovner Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Lyser lampa på diskettstasjonen konstant? Ikke noe lys.. Lenke til kommentar
TexacoStovner Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 prøv en ny kabel.......! Ja kanskje det..! Får se om jeg finner en! Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 sikkert et dumt forslag seint en lørdagskveld, men har du koblet den inn etter "vridningen" på kabelen? eller hva man skal kalle den.... denne skjønte jeg ikke helt... Det han mener er vis du har 2 utak på kabelen (3 vis du tar med den som festes til hovedkortet. For at maskina skal sjønne hvem diskettstasjon som er A: og hvem som er B: er kabelen kryssa. Det du kan gjøre er å se i bios er å se etter dette: * At disettstasjonen er enable under Standard CMOS og satt til 1,44 MB * Se om FDD er aktivert (Disettstasjonspluggen) * Se om Floppy seak står til auto. lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå