Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

døgnrytme, depresjon og ensomhet

Anbefalte innlegg

jeg har siden jeg var 16 (er 19)hatt utrolig dårlig og ustabil døgnrytme.

dette fører til at jeg er deprimert og føler meg konstant ensom uansett hvor mange jeg har rundt meg.

jeg går til psykolog ca en gang hver 14 dag men det ser ikke ut til at det hjelper noe særlig, tok en "test" eller hva enn det kalles på pcen for å sjekke min mentale tilstand og den kom ikke opp med noe som stod ut som depresjon. resultatet var på en måte en stjerne med en rød ring som var "normalen", og des lengre ut min ring gikk ut på stjernen, viste om jeg var deprimert, aggresiv ol. jeg ble vist som en knøttliten ring helt i midten av stjernen. altså ingenting av noe. passiv på alle kanter.

jeg vet jeg er deprimert og har bedt om antidepressive medisiner men jeg får det ikke på grunn av den testen.

eneste jeg har funnet som hjelper meg å sove er enten å ikke sove i et helt døgn for så å legge meg tidlig neste kveld, drikke meg drita eller snike til meg noe fra medisinskapet.

men ingenting virker mer enn 3-4 dager, jeg slår av pcen og legger meg til å sove men jeg bare ligger der å stirrer i taket i flere timer før jeg må stå opp uansett eller på jobb.

trenger seriøst tips her, orker ikke dette dritet mer lengre.

hilsen gutt 19 med livs problemer.

Postet av anonym: 8bd991a82891d1ba3432cdc0f7ec2126

Postet av anonym: 8bd991a82891d1ba3432cdc0f7ec2126

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette nevnte jeg til en annen som også sleit med samme som du.

BBC hadde et dokumentar ang PC bruk og søvn/deperasjon. Det viste seg at hjernen jobber overtid når du sitter med PC i lengre perioder. Selv etter du har gått vekk fra PCen. Noe som er ofte grunnen til humør svingninger og deperasjon.

Mange i din alder sliter med det, fordi det har blitt mer og mer populært å sitte å spille online hele døgnet.

Du må forsøkte å kutte ned tiden du bruker foran skjermen. Og at du ikke sitter foran PCen også går rett til seng.

PS

En annen ting er å ta blodprøve hos legen for å se om du har noe vitamin mangel, noe som også er vanlig for folk som sitter mye ved PC.

Legene trodde jeg hadde deperasjoner, og jeg ble sendt til psykolog i over 1 år. Men fikk ny lege, tok blodprøve og det viste seg at jeg hadde "tom tank" av B-12, noe som gir samme virkninger av deperasjon.

Lenke til kommentar

Legene trodde jeg hadde deperasjoner, og jeg ble sendt til psykolog i over 1 år. Men fikk ny lege, tok blodprøve og det viste seg at jeg hadde "tom tank" av B-12, noe som gir samme virkninger av deperasjon.

Har også manglet B-12, og merket bedringer da jeg fikk sprøyte bak hver 3. mnd. Ikke så gøy å bli stukket av ei gammel kjerring da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...