Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg knotet litt med tabletten min her om dagen og innså at hva windows 7 trenger er et 12 knapper "talefontastatur" som et alternativt onscreen keyboard. Noen som har et godt forslag hvordan jeg kan få til slik at det fungerer som et telefontastatur, (altså at 1 knapp har 5-seks tegn avhnengig av om man trykker inn knappen flere ganger, eller blir værende det orginale tegnet hvis man ikke trykker igjen etter en passende ventetid), jeg står litt fast på akkurat dette.

takk for all hjelp

-frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du problemer med?

Hørtes ut som et interresant sak.

Horribel formulering av meg :p

Den biten der jeg har et simpelt 12-knappers tastatur der en knapp har et "tastetrykk" på for eks "a"-knappen, men funksjonen for å bytte fra "a" til "b" eller "c" ved å trykke gjentatte ganger innen et 750ms tidsrom slik at det funkerer som et mobiltastatur, har du et forslag hvordan dette kan gjøres??

-frank

EDIT:

Må legge til at jeg fant plutselig ut av at i VS2010 er det plutselig kjempevanskelig å emulere et tastatur-trykk :mad:

Endret av frankhaugen
Lenke til kommentar

Neida, det er ikke så vanskelig. Du kan enkelt nok bruke SendKeys klassen til å emulere tastaturtrykk.

Du kan lage en timer som starter hver gang du trykker en tast, sett den til 750 ms, og hver gang den ticker utfører den det som er funnet ut, men hvis det er et tastetrykk i mellom resettes timeren uten at tick blir kalt.

Største problemet ville jeg si er å hindre at programmet vil stjele fokus fra de andre. Men jeg tror det kan fikses med å endre CreateParams.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...