Juleniss1 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 1. Tinget sprengte PGA store designfeil Reaktoren eksploderte på grunn av inkompetanse kombinert med dårlig design. 1. Små tekniske problemer, kan ikke sprenges, alt som er gått ut er fordi hele kjølesystemet gitt dukken, og det er veldig fordelaktig å redde tingen i stede for å la den drive med ukontrollert smelting Store problemer kan man mildt sagt si. 4 eksplosjoner og et par branner kommer ikke etter 'små tekniske problemer'. Reaktorene i Japan kan eksplodere på samme måte som de i Tsjernobyl. Husker hvordan de slapp ut radioaktiv damp fra reaktorene for å lette trykket i reaktorbeholderne? Akkurat. Og fordelaktig kan du mildt sagt si. Hvis en nedsmeltning skjer vet man ikke hva som skjer. Det er usikkert om sikkerhetsbeholderne vil holde. I verste fall kan det nedsmeltede materialet treffe vann, noe som kan føre til en enorm eksplosjon som slynger det radioaktive materialet ut i atmosfæren. 3. All damp som har kommet ut er fordi kjølesystemt gikk dukken, mengden er latterlig lav. Mengden er på ingen måte latterlig lav. Det sies at flere arbeidere ved kraftverket er blitt akutt strålesyke. Jeg tror ikke du vet hva "nedsmelting betyr". Det er mulig, fordi det er bare 3 reaktorer som sliter med nedsmelting (ikke 4). Det er vanskelig å si, men alle 3 har nok delvis smeltet. Det har ikke vært noen opplysninger rundt dette i det siste, og det kan bety at de har rimelig kontroll over reaktorene nå. Hovedproblemet nå er derimot noen kjølebasseng for brukte brenselstaver. Det man har prøvd i det siste, er å fylle bassenget i reaktor 3 med mer vann. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 12. april 2011 Forfatter Del Skrevet 12. april 2011 Nå er det fare for nedsmeltning fire atomreaktorer. Da bør Norge ta i mot Japanske flyktninger.retur med alle somalierne i. Noen burde lese nyhetene, eller finne en ny nyhetskilde. Og jeg vil anbefale deg å finne ut hva ordet "nedsmelting" betyr. Post 801 her: http://tvtropes.org/pmwiki/posts.php?discussion=12998245580A08973300&page=33 Vis du tror det blir et nytt Chernobyl vil jeg anbefale deg å lese opp om hvordan den reaktoren var strukturert, og hvorfor det gikk galt. "Noen" er i såfall DEG. http://www.dailymail.co.uk/news/article-1366670/Japan-earthquake-tsunami-French-claim-scale-nuclear-disaster-hidden.html Hahah xD Nei, jeg vil anbefale deg å finne en nyhetskilde som ikke driver å selge bladet sitt basert KUN på frykt. Chernobyl: 1. Tinget sprengte PGA store designfeil 2. Omrdådet ble ubeboleig pga store mengder radiasjon 3. Et materiale som ikke slukkes via vann begynte å brenne, som dro TONNEVIS med radioaktivt avfall med vinden Japan: 1. Små tekniske problemer, kan ikke sprenges, alt som er gått ut er fordi hele kjølesystemet gitt dukken, og det er veldig fordelaktig å redde tingen i stede for å la den drive med ukontrollert smelting 2. De kommer til å bygge opp en ny en igjen 3. All damp som har kommet ut er fordi kjølesystemt gikk dukken, mengden er latterlig lav. Jeg tror ikke du vet hva "nedsmelting betyr". Akkurat. Nå er Fukushima-katastrofen oppgradert til nivå 7, som altså tilsvarer Tsjernobyl-ulykkken. http://www.dagbladet.no/2011/04/12/nyheter/fukushima/utenriks/japan/atomkatastrofe/16155907/ Det er jo leit at du tok så skammelig feil, men det tristeste er nok likevel ulykkens alvorlighetsgrad, dette er jo katastrofe for nærområdene. Ti tusen terabequerel i timen, jeg har ingen anelse hva det betyr, men det høres ut som et stort utslipp. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 (endret) Trodde SI enheten var Siverts, ikke Bequerel? Hmmmm, ok, ser ut som jeg kanskej tok feil. Men jeg venter fortsatt på en eksplosjon og en katastrofe som ødelegger området. http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7590611 Yupp, det er skalaen som er ødelagt. Vis Japans lille reaktorpoblemer er 7, bør Chernobyl være 8 eller 9 etter faktiske tall. Hittil ingen massive dødsky, ingen reaktoreksplosjon. Moro eh? Endret 12. april 2011 av del_diablo Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. april 2011 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg bare håper de ikke må utvide skalaen som følge av Fukushima...for å si det slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå