Gå til innhold

Sony DW-U10A og billig dvd-r plater

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har idag fått min Sony dvd-brenner. Jeg kjøpte denne modellen (se topic) da jeg fikk et intrykk av at disse skulle kunne takle billige dvd-r plater.

Det gjør den forsåvidt også... Jeg kjøpte 50 plater Datawrite 4x (Røde) fra komplett sammen med brenneren. Disse svir den ikke på 4X da det tar ca 30 min før de er ferdig. Det står at brenneren går på 4X under brenning og simulering skjer på ca 17 min. Men når jeg brenner så går det jo nesten dobblet så lang tid. :( Noen som kan forklare dette?

En annen ting... jeg brente to plater uten feil. Så kommer det tre der jeg får failure på. Da blir jeg sur og kjører simulering på resten for å sjekke. De neste 7 platene i bunken vil ikke simuleres, men resten går greit.

De 10 som er dårlige har samme serienummer, men ikke det samme som de "gode" platene. Her er det vel tydelig produksjonsfeil vel? Bør få pengene tilbake for disse fra komplett eller hva mener dere? Det er jo snakk om plater for 190 kr som er ødelagt!

Uansett bør vi kanskje la vær å kjøpe av disse platene.

Jeg kjøpte 20 stk Princo 4X Dvd-r (á 12 kr stk) fra brenner.no og disse går noen på 17 min. mens noen går på 30 min. brenning. Har prøvd 5 stk til nå av disse.

Jeg kjøpte også 15 stk Datawrite G04 (á kr 21 pr stk) hos brenner.no og den ene jeg brente av disse gikk på 16 minutter.

Kan tilføye at jeg fikk et meget positivt intrykk av han som driver brenner.no . Virker veldig seriøs og var utrolig kjapp til å svare å e-post!

Der skal jeg handle mer! :)

Jeg kan tilføye at jeg bruker Nero 5.5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har idag fått min Sony dvd-brenner. Jeg kjøpte denne modellen (se topic) da jeg fikk et intrykk av at disse skulle kunne takle billige dvd-r plater.

Sony er sansynligvis det merket som har størst problemer med billige -R-plater. Nec er muligens litt bedre, Pioneer er best. I det siste har imidlertid desverre Princo levert endel dårlige 4x-plater, som Pioneer-brennere også har problemer med.

Lenke til kommentar

Sonyen min har ingen problemer med Smartbuy (1x) som jeg har lagt merke til. Har en viss mistanke om at billigmerkene ikke er helt up to par på specen de er solgt med - billige plater => større feilfare uansett brenner.

Og NEC ND1300 var MYE mer kresen på plater enn Sony DW-U10A. Har testa.... Sonyen spiser greit plater som NEC nekter å starte på. Men, YMMV ;)

Lenke til kommentar

Jeg får ikke til å brenne noe fortere uansett hva jeg gjør.

Bruker derfor angreretten hos Komplett da jeg mottok brenneren på Lørdag og ennå har muligheten. Kom fram til at jeg nok kun kommer til å bruke Dvd-r, da jeg uansett fikk disse til å spilles av på alt jeg har av avspillingsremedia. :)

Bestiller meg en Pioneer DVR-105 bulk til 1592 kr istedet. Sony'en kostet 2270 kr, så da sparer jeg jo noen kroner også.

Skulle det vise seg at jeg trenegr mer, så kan jeg jo bare kjøpe en annen da. Teknologien blir uansett bedre, og prisen går jo etterhvert ned også.

Håper den nye brenneren virker som jeg forventer meg nå da.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...