Gå til innhold

[LØST]Heving av kjøp (Bærbar PC) hos Expert

nKyb

Anbefalte innlegg

Nei, jeg prøver ikke å være vanskelig. Jeg ser bare ikke hvordan vi kan sammenligne dine situasjoner med min sak eller generelt fra Forbrukerrådet. Det du sier er at de veldig ofte sier hva forbrukeren vil høre, altså gå videre med saken selv med dårlig margin på å vinne. Tro meg, de har baller nok til å si "nei, nå må du bare stoppe pga loven ikke er med deg" osv. Jeg har vært mye kontakt med dem i løpet av de to siste årene og merker forskjell fra det du skriver mot det jeg opplever selv.

Jeg har nå en venninne som klager på en bruktbil fra en forhandlerfirma der hun tror hun har fått feil opplysninger. Hun trodde at bilen var i god stand da hun kjøpte bilen. Men gjett hva? Da hun ringte Forbrukerrådet på fredagen fikk hun nettopp det hun selv ikke ville høre. Det er faktisk slik at det er andre ting du må forholde deg til mellom ny og brukt og at du må regne med at bilen vil falle/gå dårlig hvis det ikke står noe annet. Her fikk hun et slag på trynet fra Forbrukerrådet.

Poenget mitt nå er at de ofte gir det forbrukeren vil høre, selv om det ikke går rett vei for dem og ikke motstatt som du påstår de gjør veldig ofte. Til og med TV2 Hjelper deg bruker Forbrukerrådet som rådgivningsfirma. Som i dette tilfelle sender jo TV2 dette på TV dersom de har en sak. Som en innklagende vil jo man oppleve mye ting fra Forbrukerrådet nettopp fordi man har nektet forbrukeren at de ikke har rett til blablabla og da går jo selvfølgelig klagende til Forbrukerrådet. Her er jeg enig at du kan si at de ramser opp masse ting som du ikke er enig fordi du er den innklagende i første omgang. Husk at Forbrukerrådet er objektive i sakene, akkurat som FTU. De er mennesker og får også lov å gjøre feil, men som sagt er det ikke ofte de begår feil.

FTU dokumentene som jeg finner på hjemmesiden deres ser faktisk lik det jeg ser fra min egen rapport fra Forbrukerrådet utenom en ting. Konklusjon med krav på vedtak. Forbrukerrådets konklusjon er deres syn på saken med oppgitte paragrafer på resultatet og mangler en "konklusjons vedtak" som begge partene må gjøre. De gir altså en pekepin på hva begge partene burde gjøre, men trenger ikke å være enige. Det er her jeg synes de står sterkt på resultatet dersom man måtte gå videre til FTU. Jeg har lest en del saker fra FTU der de ofte følger opp Forbrukerrådets rapport, noe delvis og hel, men lite av at klageren ikke har fått medhold på saken.

EDIT: Jeg vet ikke om noen av dere følger med på Elkjøps gruppe på Facebook, men der er det en kvinne som driver å klage på en mobil som har fått fuktskade og ikke har fått medhold fra Elkjøp. Her påstår kvinnen selv at hun aldri har utsatt den for fuktighet og mener selv at dette går på reklamasjon. Uten videre har hun ikke krevd bevis noe som Elkjøps Facebookadministerene anbefalte (vi som er objektive som leser dette vet ikke om hun har fått tak i bevis eller ikke). Vi får også vite at Elkjøp på Facebook har sett på saken og at de står på sitt. Hun har tenkt å kontakte Forbrukerrådet og da får vi se hva Forbrukerrådet sier. Om hun oppgir alt det hun vet og ikke utelukker noe som helst som fuktskade rapport fra Elkjøp så vil hun i teorien ikke få medhold. Dersom hun får medhold så må jeg si at Flodec syn ser ut til å være mer realistisk enn det jeg personlig har opplevd.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...