Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har en Dlink DIR-635 Ruter har noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei. Eg er litt ny anngående ruter har hatt ruter hele livet men har aldri satt meg inn i det, så lenge det funker er det ok får meg. Men nå har eg vært inne på rutern 192.168.1.1 osv og lekt meg litt. Ser det e masse ting eg kan gjøre her og eg kjenner det klør i fingrene.

Eg har 15mb linje fra lyse så det går en nettverkledning ned fra lyse sin ruter til min trådløse ruter. Eg kjøre ikke trådløst siden pcen står 2 meter i fra lyse ruteren.

Har dere noen tips og triks eg kan stille på inne i rutern? Eller noen guider osv?

Eg betaler 10kr extra i måneden får å ha fast ip, men eg ser ikke at det gjør meg noe særlig spesielt. På nettvekskortet står det at an skal motta ip automatisk, bør eg stille dette til Static?

Takker får alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke har bruk for trådløst, hva skal du med denne routeren da ? Man kan sikkert komme med tips men da må du si hva du ønsker å oppnå først.

Den faste (offentlige) IP'n din er det lyse-routeren som får. Det betyr at du kan nå routeren din (eller maskiner innenfor routeren hvis du port-forwarder) på samme ip-adresse hele tiden.

PC'n din får privat IP (10.0.x.x eller 192.168.x.x) tildelt av routeren på innsiden uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...