Gå til innhold

Gutta på tur til USA.

Anbefalte innlegg

Hei! Planlegger en tur til USA i midten av juni med noen venner. Hadde tatt i utgangspunkt i Miami der vi hadde fått med et fire-dagers cruise til Bahamas i tillegg, men har ikke lagt noen bestemte planer. Tenkte være reisende to-tre uker.

Har drevet å surfet litt smått på det her og endte opp med ca 10k for fly, hotel og cruise, der vi først er fire dager i Miami beach, fire dager på cruiset, for å så ta 6 dager i Key West. Usikker om det kan fort bli kjedelig dersom vi holdte oss i Key West såpass lenge.

Stiller meg litt spørrende her, og lurer på om dere har noen tips? Vi har også sett litt på Las Vegas, Los angeles og New York, men har i grunn ingen store krav. Vi er rett og slett ute etter opplevelser, men kanskje ikke helt i type New York. Ville en tur til California/Nevada gitt oss flere muligheter?

Lurer også på hvor mye vi på regne med å bruke andre diverse ting som mat, transport også videre? Varierer vel veldig, men et lite gjennomsnitt ville ha hjulpet oss litt.

Vi tenkte holde oss under 20k på reisen, ettersom vi skal ha litt igjen til festivaler til sommeren.

Vær litt åpen, for det er vi opp mot forslag også.

Endret av Kim Salabim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan faktisk bli vanskelig med leiebil ettersom den ene som fyller kravene for å leie, muligens ikke har mulighet til å være med allikevel. Er det veldig no-go uten leiebil? Selvfølgelig ville det være ekstra opplevelse å hatt et kjøretøy under oppholdet, men det blir litt vanskelig.

Har satt opp en ny plan som heller ikke er fastslått, men viser litt hva vi har tenkt å finne på under reisen.

Fly fra Oslo til Miami.

Retur fra Las Vegas til Oslo

Pris: 5517,- per pers

Innenlandsreise USA 25.Juni.

Fly fra Orlando til Los angeles

1400,- per pers

Tredagers-Cruise til Bahamas fra Miami Fredag 17.Juni – Mandag 20.Juni

1920,- per pers

Hotels

.numberOfAdults=1&children[0]=1&roomInfoList[0].childrenAges[0]=16&asaReport=SearchResultPage%3A%3AHotel&searchParams.landmark=&hotelId=131355&destinationId=1447930&queryFormState=CLOSED&searchParams.needPossibleResults=true&activeTab=DESTINATION&page=1&roomno=#description"]Assex Hotel Mandag 13.Juni til Fredag 17.Juni

1322 kr per pers

=1&rooms[0].childrenAges[0]=16&roomno=1&departureDate=10-07-2011&destinationId=1444575&rooms[0].numberOfAdults=1&tab=description&arrivalDate=04-07-2011&hotelId=176116&validate=false#description"]Best Western Hotel Key West, etter cruiset. 20.Juni-23.Juni

1015 kr per pers.

=1&rooms[0].childrenAges[0]=16&roomno=1&departureDate=25-06-2011&destinationId=1642971&rooms[0].numberOfAdults=1&tab=description&arrivalDate=23-06-2011&hotelId=221703&validate=false#description"]Hawthorn Suites Orlando, 23.Juni-25.Juni

520kr per pers

.numberOfAdults=1&children[0]=1&roomInfoList[0].childrenAges[0]=16&asaReport=SearchResultPage%3A%3AHotel&searchParams.landmark=&hotelId=121362&destinationId=1495213&queryFormState=CLOSED&searchParams.needPossibleResults=true&activeTab=DESTINATION&page=1&roomno=#description"]Doubletree Hotel Maya, 25.Juni - 28.Juni

1118,- per pers.

=1&rooms[0].childrenAges[0]=16&roomno=1&departureDate=10-07-2011&destinationId=1439028&rooms[0].numberOfAdults=1&tab=description&arrivalDate=04-07-2011&hotelId=117242&validate=false#description"]Hollywood Hotel, ved Unversial studios. 28.Juni -30.Juni

711,- per pers.

.numberOfAdults=1&children[0]=1&roomInfoList[0].childrenAges[0]=16&asaReport=SearchResultPage%3A%3AHotel&searchParams.landmark=&hotelId=118903&destinationId=1504033&queryFormState=CLOSED&searchParams.needPossibleResults=true&activeTab=DESTINATION&page=1&roomno=#description"]Stratosphere Tower 30.Juni - 4 Juli

752,- per pers.

Diverse busser; Miami - Key West 200kr, Los angeles - Las Vegas 160kr. 1500,- total for busser?

1500-2000,- for inngang til stuff?

Linkene til hotellene i quote er kun for å vise hvordan hotellene er.

Ser dette noenlunde realistisk ut? Vi har pengene til det, men jeg lurer på om vi burde legge av mer tid til enkelte plasser. Er altså ikke helt vilkårlige plasser vi stopper på. Vi har alle sett litt på hva det er å sjekke ut i de forskjellige byene.

Endret av Kim Salabim
Lenke til kommentar

Skal prøve sende mail rundt til forskjellige firma for å høre om det er mulighet til å få leid, om jeg forklarer situasjonen. Er ikke langt unna før oss som har lappen fyller 21, mens de som er 21 derimot ikke har tatt lappen. Har sett flere tilfeller der de har gjort unntak, ellers rett og slett ikke har noen krav, så jeg skal gjøre et forsøk. Opplevelsen vil bli helt annerledes om vi har bil, og spesielt i florida ville vi trenge en bil for transporten.

Har sett på busser som tar oss til de stedene vi har tenkt oss, og det var jo riktig nok billig, men det blir veldig annerledes. Må følge et fast tidspunkt hele tiden, blir vel mye stress.

Lenke til kommentar

Høres ganske riktig det anslaget ditt.

Ang. hotell i Las Vegas så er Stratosphere veldig rimelig, men vær klar over avstanden fra der ting skjer. Det er et godt stykke unna og å sparere det på den årstiden, hvertfall på dagtid blir mye pes, så regn med å måtte bruke monorail eller taxi.

Lenke til kommentar

Los Angeles uten bil høres helt feil ut.

Miami også for den del, men der har jeg ikke vært.

Enkelte byer burde gå greit uten leiebil.

Las Vegas, New York, San Francisco, San Antonio etc.

Med andre ord skikkelige byer og ikke samlinger av veikryss (Los Angeles)

Lenke til kommentar

Allerede fått svar, og det var et firma i Miami som kunne gå med på det her, etter vi forklarte situasjonen. Skulle komme tilbake til det med forsikring.

Likevel synes vi at det er kjipt dersom vi ikke får tak i kjøretøy, og vurderer heller utsette turen til vi alle er 21, pluss at vi har en som ikke har mulighet til å bli med så tidlig på sommeren. Uansett så er det utrolig kjipt å ikke være 21 når du først reiser til slike byer, mtp utesteder osv.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at man nesten er avhengig av bil i usa. Det er sikkert mulig med kollektiv, det har jeg aldri undersøkt. Men det meste er lagt til rette for bil. Jeg kom akkurat hjem fra Orlando og vi bodde på et hotell som lå ca 500m (hvis ikke nærmere) fra nærmeste matbutikk, men det var ikke laget noe fortau eller noen mulighet til å gå til den.

Lenke til kommentar

Kom heller til Oahu, Hawaii. Her er det busser i lange baner også til øde steder på øya. Frekvensen til de mest øde stedene er faktisk ikke verre enn ca 30 min mellom hver buss. Om dere derimot skal til de andre øyene så må dere ha bil. Forresten så ser jeg nå hvor latterlig høye prisene på førerkort er hjemme i Norge er. Her på Hawaii koster det 2 dollar for teoriprøven og 8 dollar for oppkjøring. Litt ekstra for dokumentarbeidet, men du kommer fortsatt laaangt unner norske priser. Hadde jeg vært her lenge nok så skulle jeg ha tatt den, men siden jeg skal være her mindre enn 6 måneder så er det ikke verdt noe annet enn en slags souvenir.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...