MortenS Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg har 5 stk harddisker: 4 x WD 80 GB og 1 IBM 120 GB. 2 av WD har jeg på IDE1 mens resten har jeg koblet til en Promise ATA-100 IDE kontroller. Kjører Win XP SP1. Har brukt diskene som servere med 24/7 oppetid. Mye brukt altså. Jeg har mistet en av WD diskene plutselig og XP bruker lang tid å starte pga dette. Explorer eller Diskbehandling finner ikke disken. Fikk feil når desktop loader: "I/U operasjonen på deviceharddisk3dr3 ble ikke ferdig før tidsavbruddet utløp" Er dette relevant? Alle diskene er delt opp i flere partisjoner på ca 30 GB. Partition Magic 7 fant disken, men ikke partisjonene og innhold. Når får jeg ikke startet PM7 heller får feil: "Init failed: error 100. Partition table is bad. " Håper noen vet om disken er ødelagt eller den bare trenger hvile... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Partisjontable feil, disken har tatt kvelden eller må formateres igjen. Mulig virus ? Trenger hvile ? Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Håper noen vet om disken er ødelagt eller den bare trenger hvile... Jo, syng en god'natt sang for den, så går det nok bra, skal du se! Sorry, kunne bare ikke dy meg. Prøv å skjekke den i en annen PC - helst en med Linux, evt Win 2k... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Sjekk om disken er farlig nær kokepunktet for vann;) skjedde med min wd 80GB oxo.. men jeg hang den opp i hjemme-mekka strikkeoppheng da:p Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Koblet til ny skriver i det siste? Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Koblet til ny skriver i det siste? Nei, har ikke gjort noen store hardware eller software endringer. Men etter en restart idag så er plutselig disken tilbake! Go figure.. Morty Lenke til kommentar
Thomas2 Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 restart, gå inn på bios og sjekk om den finner den der , hvis ikke sjekker du ide kabelen hvis ikke det funker sjekker du jumperen på hardisken om den sitter på master eller slave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå