Lasse94 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei! Har en nettside jeg jobber med, og har masse fri på skolen som jeg kan jobbe med den på.. men vil gjerne ha muligheten til å legge opp sider og updates etterhvert som jeg blir ferdig med dem.. skolen har sperret port 21 av en eller annen grunn, og jeg trenger derfor en annen port å koble meg opp med.. er dette mulig? og jeg er ikke sikker på hvilke porter de har åpne, er det mulig å finne ut dette også`? Lenke til kommentar
ca2 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Mulig du kan komme deg rundt problemet med å bruke en php ftp-klient? Jeg har såvidt testet net2ftp for en stund siden, dog ikke for å komme rundt problemet du har. Dette krever jo åpenbart at webserveren din har støtte for php, men det har vel de fleste nå. Om du kan koble deg til over en annen port enn 21 er nok noe din leverandør av hosting kan svare på. Endret 15. mars 2011 av ca2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 serveren som mottar henvendelsene (med andre ord serveren som du skal laste opp til) må være konfigurert for å bruke en annen port. ellers skal du vel kunne bruke en ftp-løsning som bruker port 80 men siden det er en protokoll som er laget for websider så spørs det om det kommer til å gå like raskt. Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Takk for svar! Jeg er ikke sikker på om serveren (hostet av one.com) støtter tilkobling med andre porter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå