SumFortyOne Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei. Startet som hjelpearbeider i et elektrikerfirma i september 2009. Jobbet som det en stund før jeg skrev under lærlingkontrakt 17. august 2010. Siden jeg hadde jobbet som hjelpearbeider (med hjelpearbeiderlønn) så fikk jeg "godskrevet" 6mnd. Det vil si at når jeg skrev under kontrakten, hadde jeg på en måte allerede jobbet som lærling i 6 mnd. I de 6 mnd så hadde jeg hjelpearbeiderlønn, og gikk ned til lærlinglønn når jeg skrev under kontrakten. Nå, 6mnd etter signeringen, skal jeg egentlig ha lønnsøkning. Men sjefen min planlegger å holde meg på samme lønn framover pga de første 6mnd jeg "tjente for mye". Har sjefen lov å gjøre dette? Litt vanskelig å forklare, men håper folk forstår Lenke til kommentar
HansU Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Sjefen din var egentlig ganske generøs da han godskrev 6 mnd lærlingtid. På en annen side får du også fortere full lønn. Men jeg tror ikke jeg ville godtatt å gå får redusert lønnen med mer enn hva du totalt hadde for mye den første perioden. Endret 14. mars 2011 av HansU Lenke til kommentar
SumFortyOne Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Hvordan mener du jeg får fortere full lønn? Generøst? Nja, er egentlig det. Men da jeg startet som hjelpearbeider ble det sagt at jeg skulle jobbe i en "prøveperiode" på 2-4 uker, og deretter se nærmere på lærekontrakt. Men det ble bare utsatt og utsatt, til nærmere ett år! Lenke til kommentar
HansU Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Du får fortere lønn som faglært, ettersom du har fått godskrevet de nevnte 6 mnd. Du kan jo regne på hva som lønner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå