Gå til innhold

Sony Ericsson Xperia X10 mini roote?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Sony Ericsson Xperia X10 mini og har lurt på å roote den. Vet jeg mister garantien hvis jeg rooter den, men har også lest at man får garantien igjen hvis man formaterer til fabrikkstandard. Noen som vet om dette stemmer?

I tillegg lurer jeg på om mobilen får multitouch ved rooting. Leste på en side at den skal ha muligheten, men jeg har ikke fått det til.

Det leder da til det siste spørsmålet om det er mulig å oppdatere til en 2.2 eller 2.3 versjon av Android OSet, siden man har flere muligheter med 2.2 og 2.3.

Takk!

Mini097

Endret av mini097
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei selv.

- Du mister ikke garantien ved å roote. Dvs at du har fortsatt krav på reparasjon eller ny telefon hvis det er noe fysisk feil med telefonen/maskinvaren, som ikke skyldes deg. Men du mister antakelig retten til å få support hvis du roter til noe i programvaren (og det har du mulighet til etter du har roota).

- Du kan ikke få multitouch på X10 mini.

- Android 2.2 (og for så vidt 2.3) er ikke tilgjengelig for X10 mini, og kommer antakelig aldri til å bli det.

Hvis du vet hva du gjør, vil jeg anbefale deg å roote dingsen. X10 mini

er en kjempekul telefon, og det åpnes helt nye muligheter når den er roota. Hvis du er usikker, bør du vente. Da kan du begynne med å lese deg litt opp. Her finner du alt du kan ønske deg av info om X10 mini og rooting: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=723

Lenke til kommentar

Prøvde å roote med z4root 1.3.0 noe, og det virka for en venn på en annen telefon, men stod at det skulle virke for min også, når jeg prøver å roote den permanent, enten skjer det ingenting, eller så går den igjennom, men mobilen restarter ikke eller noe sånt, programmet bare lukker seg.

Tenkte å prøve denne nå: Exploid - root for X10 mini

Hva vet dere om den?

Lenke til kommentar

Dersom du ikke er særlig fortrolig med triksing med telefonen din, anbefaler jeg å først prøve metoder som ikke krever bruk av ADB og manuell endring av systemfiler. Søk etter z4root på android market. Om det ikke funker, sjekk SuperOneClick i denne tråden.

Ang. 2.2 og 2.3 ser jeg ikke noen custom ROMs for x10mini i farta. Det er ikke dermed sagt at de ikke eksisterer. Dog, skjer det noe på den fronten, så er det på XDA-forumet du finner info om det. Grav litt der, så finner du nok ut av det.

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Prøvd begge deler. SuperOneClick virka på en måte, men når jeg kjører et program som heter "Titanium Backup", så kommer dette opp:

Error

Sorry. I could not acquire root privilegies. This application will *not* work ! Please verify that your ROM is rooted and includes BusyBox, and try again.

Har tillatt det i "Superuser"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...