Gullfax Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei. Jeg har hatt tannregulering når jeg var yngre (12-15 år), og har vel alltid visst at jeg trenger/ønsker å ta en kjeveoperasjon for å rette opp underbittet jeg har. Jeg er nå 22 år, og om jeg skal ta operasjon er jeg nødt til å ha på regulering i ihvertfall ett år før operasjon. I og for seg greit nok det, men det blir ikke akkurat billig når man har blitt over 18 år, da det meste av støtteordninger faller bort. Vanlig regulering foran tennene er uaktuelt, så løsningen blir regulering bak tennene (lingual), evt Invisalign. Problemet her er jo at dette koster skjorta, og jeg må trolig ut med 50.000 - 70.000 for reguleringsbehandlingen. Litt usikker på om jeg eventuelt kan få dekket noe av dette, men det ser ut til at jeg må betale det meste av egen lomme. Jeg flytter trolig til utlandet (Polen) om ca. et år, og går selvfølgelig med tanker om å heller ta denne behandlingen der, da prisene er latterlig mye billigere. Har også snakket med flere som er veldig fornøyde med forskjellige tannbehandlinger de har tatt i Polen/utlandet, så akkurat det skremmer meg ikke i det hele tatt. Så spørsmålet blir vel egentlig om dette er å anbefale med tanke på at jeg skal ta en kjeveoperasjon etter forbehandlingen? Er det noen nedsider med å ta forbehandlingen i utlandet fremfor i Norge? Operasjonen regner jeg med jeg tar i Norge, men vil noen støtteordninger falle bort om jeg velger forbehandlingen i utlandet? Så vidt jeg vet får jeg dekket 100% av selve operasjonen, så det er jo reguleringsbehandlingen som blir dyr. Noen som har noen tips/erfaringer å dele her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå