Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Valium - abstinenser etter kortvarig bruk?

reversfaen

Anbefalte innlegg

Har hatt infeksjon i lungene og vært på sykehus og fått antibiotika intravenøst etc, men høyre lunge spesielt er fortsatt betent, hoven og gir smerter.

Jeg prøvde i dag å trene hardt og ta 10mg valium(som ikke er reseptpliktig her i Peru) etterpå for å få musklene til å slappe av og følte dette hjalp mer mot smertene enn noe legene hittil har gitt meg.

Hvordan vil det være med abstinenser dersom jeg kjører denne rutinen daglig i 4-5 dager? Vil gjerne kjøre på med dette men ikke dersom det vil bli et slit i etterkant.

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt infeksjon i lungene og vært på sykehus og fått antibiotika intravenøst etc, men høyre lunge spesielt er fortsatt betent, hoven og gir smerter.

Jeg prøvde i dag å trene hardt og ta 10mg valium(som ikke er reseptpliktig her i Peru) etterpå for å få musklene til å slappe av og følte dette hjalp mer mot smertene enn noe legene hittil har gitt meg.

Hvordan vil det være med abstinenser dersom jeg kjører denne rutinen daglig i 4-5 dager? Vil gjerne kjøre på med dette men ikke dersom det vil bli et slit i etterkant.

Å ta valium for å kunne trene hardt mens man har en infeksjon av en eller annen sort høres i utgangspunktet ikke ut som noen spesielt god idé...

Lenke til kommentar

Å ta valium for å kunne trene hardt mens man har en infeksjon av en eller annen sort høres i utgangspunktet ikke ut som noen spesielt god idé...

Du misforstår. Jeg har ikke infeksjon lenger men lungene er fortsatt betente/hovne og jeg tar valium etter å trene for å få musklene til å slappe av så mye som mulig, pluss antiinflammatorisk krem på brystkasse og kjeve som også er hoven.

Edit: det ser forøvrig også ut til å fungere svært bra da smertene i lungene har gått fra å være ekstremt plagsomme til småirriterende i løpet av nå 2 dager.

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar

Du misforstår. Jeg har ikke infeksjon lenger men lungene er fortsatt betente/hovne og jeg tar valium etter å trene for å få musklene til å slappe av så mye som mulig, pluss antiinflammatorisk krem på brystkasse og kjeve som også er hoven.

Edit: det ser forøvrig også ut til å fungere svært bra da smertene i lungene har gått fra å være ekstremt plagsomme til småirriterende i løpet av nå 2 dager.

Du bør høre på admin, han har greie på dette. Men han kunne godt forklart litt mer hvorfor han mener det ikke er en god ide.

Hilsen

Dag

Ed: P.S. Kanskje du skal se på bokstaveringen i trådtittelen din. Det skrives 'Abstinenser'.

Endret av dag1234
Lenke til kommentar

Du bør høre på admin, han har greie på dette. Men han kunne godt forklart litt mer hvorfor han mener det ikke er en god ide.

Hilsen

Dag

Ed: P.S. Kanskje du skal se på bokstaveringen i trådtittelen din. Det skrives 'Abstinenser'.

Han misforstod spørsmålet mitt, jeg tar det ikke FOR å kunne trene.

Jess.. la ikke merke til det før nå, var trøtt når jeg skrev dette :)

Lenke til kommentar

Opioider og benzodiazepiner som valium er det eneste jeg har opplevd å få abstinenser av. Abstinenser etter noen dagers bruk er jeg ikke kjent med, men et par uker eller mer setter en gjerne i faresonen. Vit dog at en raskt tilegner kroppen en potensielt udødelig tilbøyelighet til rusen, abstinenser eller ikke. Ideen om den fred benzoer fremkaller i brukeren er for meg blitt ganske vemmelig. Da jeg åt mine første valium var jeg ikke plaget av verken angst eller stress; dette har jeg kjent mer i ettertid. Ekle greier.

Hva med å skaffe noe muskelavslappende i stedet?

Lenke til kommentar

Er ikke første gang nei, prøvde det for 5-6 uker siden mot søvmangel og 5mg ga svært liten effekt og måtte opp i mye høyere.

10-20mg/dagen fungerte svært godt mtp smertene :)

Edit: forøvrig kan du ta ganske mye valium uten problemer da det skapes akutt toleranse.

Endret av reversfaen
Lenke til kommentar

ligg heller av treninga du, om det virkelig er så viktig for deg å holde deg i form at du propper i deg valium er det nok heller en psykolog du bør prate med

Herregud... jeg har ikke sagt at jeg tar valium for å trene?.. hvor får dere dette fra? o.O

Jeg tok først valium mot søvmangel og det hjalp mer på smertene i brystkassa enn noe legene har gitt meg over 5-6 uker.

Jeg tok valium så etter en svinhard treningsøkt for å la musklene slappe av maksimalt pga lungene og brystregionen min har vært betent/hoven i uker nå og ikke noe doktorene ga meg hjalp. Nå i dagene etter tar jeg valium(som mer et muskelavslappende stoff enn søvnpromoterende) og antiinflammatorisk for å hjelpe lungene med å slappe av, og det funker bedre en alt legene har gjort så langt.

Det har INGENTING med treningslyst å gjøre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...