Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Duer klar over at du har tre-kanals minne? (Tror jeg?) Det er ingen krise, men prøv med to brikker nå i første omgang og plasser dem med en slots mellomrom. Det er, som nevnt også 8pins tilkobling oppe ved CPU på hovedkortet. Har du plassert en 4pin der? OG, har strømforsyningen mulighet for 8pin? Hvilken strømforsyning har du forresten? YESSS der går den! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Flotte greier Hva gjorde utslaget? Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Det som gjorde biffen var å bruke mer makt enn jeg likte da jeg skulle ha i en plugg... Nå må jeg bare få bilde, så er jeg happy.... Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Skjermen er svart som buksene mine. Problemene vil ingen ende ta! Bios-displayet sier E8 til meg. Hva bør jeg reagere med? Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Her har du manualen til hovedkortet ditt: http://www.evga.com/support/manuals/files/132-LF-E657.pdf EDIT: Før du prøver alt annet bør du trykke på den lille røde knappen som heter "CLEAR CMOS" (side 23 i manualen). Det står dog ingenting om feilkoden, men søkte litt rundt på nettet og det er visst relatert til minnet. Er du sikker på at minnet sitter skikkelig i? Når det sitter ordentlig i, så skal bøylen som holder minne på plass ha låst minnebrikken på plass. Du må altså løsne bøylen, så dytter du inn minnebrikken slik at bøylen faller på plass. Ellers er det bare å sjekke at alle kontakter er koblet ordentlig i, siden det var et problem du tydeligvis hadde. Press hardt på alle kontaktene så du er sikker på at de sitter. Prøv gjerne med kun én minnebrikke koblet til i sporet som er merket med DIMM1 (grått spor), og hvis det fortsatt ikke fungerer, så prøver du med det andre. Endret 14. mars 2011 av Mathias-S Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) eventuelt kan du prøve å flytte på skjermkortet til en annen slot, det gjorde trikset for meg første gang jeg bygde. Endret 15. mars 2011 av Sprokket Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Ja, det kan jeg skjønne. Bare å beklage, jeg var brennsikkert på at jeg hadde gjort noe helt ufattelig latterlig dumt, og at noen hadde en enkel løsning.. settet er som følger: Evga P55 FTW motherboard Intel Core i5 760 2,8Ghz Socket 1156 8MB, BOXED Mushkin DDR3 6GB enhanced Memory OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA II TRIM/GC-til OS Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX Seagate Barracuda® Green 1.5TB, 3,5" SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB, 5900 RPM 450W strømforskyning. Hei. Mulig jeg tar feil. Men mistenke strømforsyningen din til å være litt vel svak for oppsettet ditt. Om det er en bruk psu er det ikke sikkert at den yter 450w lengre. Ville prøvd å låne en kraftigere psu for å teste dette. Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 Hei. Mulig jeg tar feil. Men mistenke strømforsyningen din til å være litt vel svak for oppsettet ditt. Om det er en bruk psu er det ikke sikkert at den yter 450w lengre. Ville prøvd å låne en kraftigere psu for å teste dette. det ser ut til å gå fint, alt er på G nå. Stræ,forskyningen var ny:) Eneste som mangler er at OS'et vil la seg installere(W7)... Det sier at det er filer som mangler, det til tross for aat dvd'en er kjpt på DI i går... Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Mulig du må oppdatere BIOS før du installerer win7. Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Ja, det kan jeg skjønne. Bare å beklage, jeg var brennsikkert på at jeg hadde gjort noe helt ufattelig latterlig dumt, og at noen hadde en enkel løsning.. settet er som følger: Evga P55 FTW motherboard Intel Core i5 760 2,8Ghz Socket 1156 8MB, BOXED Mushkin DDR3 6GB enhanced Memory OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA II TRIM/GC-til OS Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX Seagate Barracuda® Green 1.5TB, 3,5" SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB, 5900 RPM 450W strømforskyning. Hei. Mulig jeg tar feil. Men jeg mistenker strømforsyningen (psu) din å være litt svak for oppsettet ditt. Regner med at du har en brukt psu? 450w er jo ikke akkurat mye. Når de begyner å bli gamle så er det vanlig at de ikke klarer å levere så mye lengre. Ville ha prøvd en annen psu jeg. Helst en med 600w + Lenke til kommentar
The_Saint Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hei. Mulig jeg tar feil. Men mistenke strømforsyningen din til å være litt vel svak for oppsettet ditt. Om det er en bruk psu er det ikke sikkert at den yter 450w lengre. Ville prøvd å låne en kraftigere psu for å teste dette. det ser ut til å gå fint, alt er på G nå. Stræ,forskyningen var ny:) Eneste som mangler er at OS'et vil la seg installere(W7)... Det sier at det er filer som mangler, det til tross for aat dvd'en er kjpt på DI i går... Så bra! Beklager dobbelt posting. Vet ikke helt hva som skjedde. Er både DVD rom og Win platen nye? Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 Hei. Mulig jeg tar feil. Men mistenke strømforsyningen din til å være litt vel svak for oppsettet ditt. Om det er en bruk psu er det ikke sikkert at den yter 450w lengre. Ville prøvd å låne en kraftigere psu for å teste dette. det ser ut til å gå fint, alt er på G nå. Stræ,forskyningen var ny:) Eneste som mangler er at OS'et vil la seg installere(W7)... Det sier at det er filer som mangler, det til tross for aat dvd'en er kjpt på DI i går... Så bra! Beklager dobbelt posting. Vet ikke helt hva som skjedde. Er både DVD rom og Win platen nye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå