Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei! Har nettop bygd PC for aller første gang, og skulle starte den opp nå nettop. Det som skjer når jeg trykker på "on" knappen, er at alle vifter går, led-lamper lyser, og alt ser ut til å være riktig-i ca 1,5 sekunder, før det bare dabber av, så starter det av seg selv etter noen sekunder igjen, og så på'n igjen... Hva i all verden kan dette skyldes??? Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Feil med en eller flere av minnebrikkene. Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Okei? Hva gjør jeg med det? Skjermen får intet signal eller noe, det er bare rykk med vifting og blinking. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Okei? Hva gjør jeg med det? Skjermen får intet signal eller noe, det er bare rykk med vifting og blinking. Prøv å ta de ut og sett de i en annen rekkefølge. Sjekk også at brikkene har lik klokkehastighet. Evt kan du også sjekke at skjermkortet er tilført egen strøm(regner med at det har tilkobling for egen strøm). Hva slags "pip" får du i høyttaleren ved oppstart? Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Har ikke høyttalere tilkoblet... Alle RAM-brikkene er helt like, og det hadde ingen effekt å ta ut en og flytte litt osv... Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 1. Sjekk at du har koblet til 4pins kontakten til HK, og sjekk alle andre kotakter. 2. Koble strømmen fra alle disker, DVD, vifter etc. Ikke kjør for lenge uten vifter. 3. Ta ut alle minnebrikkene og se om du får noe pip-kode. Sett inn en minnebrikke og ta ut grafikkortet og se om du får pip-kode. 4. Pass på at HK ikke er kortsluttet til kabinettet noen steder, kan på enkelte HK skje rundt monteringsskruene eller I/O shield. Du kan ta HK og CPU ut, legge det på en avis el. og forsøke å slå det på. 5. Har du koblet evt. ekstrastrøm til grafikkortet? 6. Koble bort alle ledninger til frontpanelet, du kan starte maskinen ved å kortslutte pinnene PWR, eller PWR ON. Litt forskjellig hva fabrikantene merker kontakten med. Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Har ikke høyttalere tilkoblet... Alle RAM-brikkene er helt like, og det hadde ingen effekt å ta ut en og flytte litt osv... Altså systemhøyttaleren, den som sitter foran i kabinettet ditt Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 den lager et kort,"ande"-aktig pip... Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 "power" og "reset"-lampene i hovedkortet blinker i takt med at maskinen skrur seg av og på. Kan det være en indikator på hva som er galt? Lenke til kommentar
lokalparti Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 I brukermanualen til hovedkortet står det gjerne hva de forskjellige pipene og lysene betyr. Kan være lurt å sjekke der! Hvilket hovedkort har du forresten? Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Kjøpte kortet brukt her, og fikk ikke med manual. Det heter EVGA P55FTW.... Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Kanskje du har glemt å plugge i alt av strømkabler i skjermkortet? Skjedde nemlig når jeg bygde denne pcen. Var lenge siden jeg hadde satt sammen en pc så jeg var ikke klar over at det var vanlig med to stykk strømkabler Pcen boota i et sec før den gikk av igjen. Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Satt inn det jeg kan, holdtapåsi. Det er en multipin, og en 4pin som skal inn.. Ser ikke hvor ellers jeg kan sette inn noe! Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Får du noe opp på Post kode displayet, på EVGA's side er det bilde av HK og det har integrert POST display. Forsøk, bare for å være sikker, å cleare CMOS, det skal p det kortet være en trykkbryter for det. Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Får du noe opp på Post kode displayet, på EVGA's side er det bilde av HK og det har integrert POST display. Forsøk, bare for å være sikker, å cleare CMOS, det skal p det kortet være en trykkbryter for det. Får ikke opp noe på det displayet nei... Huff for et rot! hehe.. men gøy blir det vel etter hvert:) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Et minimum burde være å opplyse om hvilke komponenter du har. Hvis ikke kan det bli unødvendig tungvint Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Ja, det kan jeg skjønne. Bare å beklage, jeg var brennsikkert på at jeg hadde gjort noe helt ufattelig latterlig dumt, og at noen hadde en enkel løsning.. settet er som følger: Evga P55 FTW motherboard Intel Core i5 760 2,8Ghz Socket 1156 8MB, BOXED Mushkin DDR3 6GB enhanced Memory OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA II TRIM/GC-til OS Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX Seagate Barracuda® Green 1.5TB, 3,5" SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB, 5900 RPM 450W strømforskyning. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Duer klar over at du har tre-kanals minne? (Tror jeg?) Det er ingen krise, men prøv med to brikker nå i første omgang og plasser dem med en slots mellomrom. Det er, som nevnt også 8pins tilkobling oppe ved CPU på hovedkortet. Har du plassert en 4pin der? OG, har strømforsyningen mulighet for 8pin? Hvilken strømforsyning har du forresten? Endret 14. mars 2011 av Komakino Lenke til kommentar
Daaniel20 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Takk, men det endret ingenting... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Du har to brikker i de grå sporene på kortet? Evt. en brikke i det første grå sporet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå