NothinDoin™ Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Finn på noe å gjøre ja, data og spill er bare bortkastet tid. Snakker av erfaring her. Mye kulere å skryte av hvilke jenter du klinte med enn hvor mange headshots du fikk kvelden før.. Hadde det bare vært så enkelt å dra damer, så skulle jeg ha tatt alle cod spillene mine, gått ut i hagen og sette meg å drite på dem, mens jeg filmet det! Han kommer ihvertfall ingen vei hvis han sitter inne å spiller. Noe jeg antar at du gjør. Lenke til kommentar
seblar Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Finn på noe å gjøre ja, data og spill er bare bortkastet tid. Snakker av erfaring her. Mye kulere å skryte av hvilke jenter du klinte med enn hvor mange headshots du fikk kvelden før.. Hadde det bare vært så enkelt å dra damer, så skulle jeg ha tatt alle cod spillene mine, gått ut i hagen og sette meg å drite på dem, mens jeg filmet det! Han kommer ihvertfall ingen vei hvis han sitter inne å spiller. Noe jeg antar at du gjør. Hvis jeg kjeder meg eller ikke har noe bedre å gjøre, så gamer jeg, ja. 1 Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Ehm... CoD går ut på å skyte pikslar på ein skjerm, utan å skade nokon som helst. Paintball går ut på å skyte ekte folk med paintballs, som gir dei blåmerker. Det er vel "farlegare" med paintball? Med mindre du er ein gal amerikanar som ser på FOX news og meinar at GTA og CS er grunnen til all død og lidelse i verda. Ja, det er farlig gitt .... Nei, det er ikkje det. Men det er farlegare enn å trykke på eit tastatur. Nå ja. Kilder eller argumenter, ellers er det ingen vits i å besvare hverandres poster som om dere representerte en objektiv opinion. Jeg mener forøvrig at paintball er mindre farlig, men det er subjektivt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Tja, det er nå ikke like subjektivt som en skal ha det til. Men blir jo absolutt personlig for den enkelte. For som sagt, så er fedme, latskap og stillesittende tilstand verken særlig sundt fysisk eller psykisk, og det er en rekke plager og sykdommer som kommer som direkte følge av dette. Såklart, om man har foholdene til rette, så trenger det ikke være særlig farlig. (f. eks trener til vanlig, ikke bruker for lang tid om gangen, og har en nogenlunde ergonomisk tilrettelegging) Paintball derimot, er stikk motsatt. Det GIR deg trening, fisk luft, holder deg i bevegelse, følger ikke noe repetivt mønster, og øker sammarbeidsånden på en helt annen måte. Ergo, helt topp på alle måter. Det kan være farlig å få et paintballskudd i øyet, men så lenge du følger sikkerhetsrutinene om å bruke maske/hjelm, så er du mer eller mindre helt sikker. Et par blåmerker er ikke nødvendigvis noe negativt... Å kunne takle litt motgang, stress og midlertidig smerte er helt toppers sett i et litt større perspektiv. Paintball: Sunt på de fleste måter. Spilling = usunt på de aller fleste måter. Personlig så blir det mer spilling enn paintball, noe jeg garantert vil angre på i det lange løp. Lenke til kommentar
Narsissisten Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg husker vennegjengen vår hadde en obsternasig kar som på liv og død skulle klage på at vi spilte så mye nintendo og gameboy når vi var rundt 10 år gamle. Hele tiden sa han at vi kom til å angre på det når vi ble eldre, og at spilling var like ille som alkoholisme eller stoffmisbruk. Noe man gjorde bak lukkede dører og ikke nevnte for de respekterte voksne eller det motsatte kjønn. Helt opp til vi var i ca 15 år gamle og hadde transisjonert over til det ukentlige lanet som vi stelte istand for vel over ti personer, kom han alltid med de filosofiske innskuddene sine om vårt syn på spilling og hvordan det ville endre seg i framtiden. Jeg tror i dag han sa det bare fordi det var hans rolle i vennegjengen, og det var identitetsskapende og individualiserende, og ikke fordi han faktisk var bekymret. I dag har ingen av oss tatt skade av spilling, alle trener jevnlig, vi har kjærester og er single som alle andre, og vi har enda det ukentlige lanet. Om noe, så har spill som WoW, Starcraft og CoD sveiset oss sammen som en vennegjeng og vært enorme påvirkningsfaktorer for personlighetene våre, den interne humor, samspillet vårt som mennesker og måten vi har utviklet oss på. Men så var det jo den ene karen den gangen som ble diagnosert med depresjon etter for mye WoW Det at spilling er noe skadelig i seg selv er pisspreik. Jeg tviler ikke på at foreldre som ikke passer på at ungen sin har et sunt forhold til spill, og derfor på død og liv skal spille hele tiden, på samme måte som en unge vil ha sukker hele tiden, så kan man si at spilling er negativt, men dette er også idiotisk. Nesten alle du omgås med spiller dataspill eller konsollspill, eller angry birds på iphone eller hva faen det måtte være. Ta en titt rundt deg, og ikke på den ene overvektige bergensern som på død og liv måtte "grinde etter den epic hjelmen" og kom i avisa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå