Winydancer Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Heisann! Vurderer å si farvell til den stasjonære PCen min, og heller gå tilbake til en bærbar til skolestart neste år. Har tidligere hatt veldig positive erfaringer med finn.no, da jeg solgte den forje stasjonære PCen min til en svimlende overpris, og da jeg solgte den bærbare PCen min til en liten overpris for ikke så lenge siden. Gi meg deres ca-syn på pris for denne PCen: - PCen ser generelt bra ut. Svart, fint kabinett med en svart DVD rom - ser veldig stilfull ut. - Prossessor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ 2.7 GHZ - Minne: 4 GB (aner ikke timing på de, men god kvalitet) - Skjermkort: ATI Radeon HD 4800 (et eller annet), drar det meste av spill som jeg har testet. - Harddisk: 500 GB (kvalitet) - Leveres med ekte Windows 7. - PSU: Dunno, men duger i massevis. -- Aner ikke hvilket hovedkort som står i, men er nok ikke noe superduper sak - men har ikke hatt noe problem med det. Er vell disse speccsa som betyr noe, noen som vil gi meg et overslag på prisen som de kunne tenkt seg å gi? Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 16. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2011 3k? Skuff. Tipper jeg klarer å selge den for 5k. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) 5k ?!? Det må du nok se langt etter. Veldig dårlig prosessor Endret 16. mars 2011 av ÜberTec Lenke til kommentar
Byxxi Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Bruktmarkedet er som oftest ikke de smarteste, så bare skriv masse fint om PCen din i annonsen, og du kan sikkert få opptil 6000 for den, uten noe særlig problem. Hva den egentlig er verdt har ikke så mye og si da. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Om du får solgt den for 5k hadde eg takket ja til kjøperen med en gang hadde eg vært deg Datautstyr(og spesielt deler) faller drastisk i pris. I det man tar noe i bruk så kan man halvere prisen. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 6k ? Hvordan folk kjøper en sånn pc til 6k ? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Bare å prøve, du kan senke prisen om ingen er intresserte. Men ja 6000kr er å lure kunden litt.. lol Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Ærlig talt tror jeg du skal prise deg lykkelig om du får 3000 for den. For 5-6k lurer du regelrett kjøper. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Det er nok ikke verd mer enn ca. 1500,-. Det er ikke kjøperne på bruktmarkedet som ikke er de smarteste, det er selgerne. Du kan sammenligne med systemet som skal selges i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1309599 Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Det er nok ikke verd mer enn ca. 1500,-. Det er ikke kjøperne på bruktmarkedet som ikke er de smarteste, det er selgerne. Du kan sammenligne med systemet som skal selges i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1309599 Haha. Kraftig uenig. Det finnes så mange små-dumme kjøpere på plasser som finn.no at det er skummelt. Solgte den forje PCen min for 5k på finn.no, og den var ikke verdt 1000 kr engang. Den va proppet full i neonlys og bråkte som et vondt helvette, men jeg ble oppringt av en stakkars fotograf som skulle ha seg en kontor-PC. Jeg sendte han flere bilder, og t.o.m en videofilm av selve maskinen mens den var igang, bare for å vise han va denne PCen virkelig var. Jeg prøvde faktisk å bevise for han at han burde kjøpe en annen PC. Jeg gjorde masse for å overbevise mannen om dette var langt fra noe kontorPC for en fotograf, men han insisterte. Så jeg sa greit, solgte han PCen. Fikk noen sinte telefoner etterpå med påstander om søksmål og masse shit, men hørte ikke noe mer. IMO er det kjøperne som er idioter på finn.no. Alt i alt; Jeg tipper jeg kunne solgt denne PCen for 5000. Endret 17. mars 2011 av Winydancer Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 (endret) Det er nok ikke verd mer enn ca. 1500,-. Det er ikke kjøperne på bruktmarkedet som ikke er de smarteste, det er selgerne. Du kan sammenligne med systemet som skal selges i denne tråden: http://www.diskusjon...owtopic=1309599 Haha. Kraftig uenig. Det finnes så mange små-dumme kjøpere på plasser som finn.no at det er skummelt. Solgte den forje PCen min for 5k på finn.no, og den var ikke verdt 1000 kr engang. Den va proppet full i neonlys og bråkte som et vondt helvette, men jeg ble oppringt av en stakkars fotograf som skulle ha seg en kontor-PC. Jeg sendte han flere bilder, og t.o.m en videofilm av selve maskinen mens den var igang, bare for å vise han va denne PCen virkelig var. Jeg prøvde faktisk å bevise for han at han burde kjøpe en annen PC. Jeg gjorde masse for å overbevise mannen om dette var langt fra noe kontorPC for en fotograf, men han insisterte. Så jeg sa greit, solgte han PCen. Fikk noen sinte telefoner etterpå med påstander om søksmål og masse shit, men hørte ikke noe mer. IMO er det kjøperne som er idioter på finn.no. Alt i alt; Jeg tipper jeg kunne solgt denne PCen for 5000. Jeg kan jo ikke benekte dine erfaringer, men mine erfaringer er at det er flust med tullinger som skal selge dyrt utstyr på Finn, og mange som ikke lar seg lure. Men da er det vel tullinger på begge sider. Uansett synes jeg ikke det er OK å lure stakkarer som ikke har peiling på IT (uten at jeg dermed moraliserer overfor andre). Det gir meg mer å hjelpe folk. Uten at det gjør meg til noen engel her i livet. Edit: Få høre hva du får for den da. Kan være interessant å få litt mer statistikk på hva ting går for på Finn. Er du forresten uenig i min verdivurdering? Endret 17. mars 2011 av Kaaz Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Jeg kan jo ikke benekte dine erfaringer, men mine erfaringer er at det er flust med tullinger som skal selge dyrt utstyr på Finn, og mange som ikke lar seg lure. Men da er det vel tullinger på begge sider. Uansett synes jeg ikke det er OK å lure stakkarer som ikke har peiling på IT (uten at jeg dermed moraliserer overfor andre). Det gir meg mer å hjelpe folk. Uten at det gjør meg til noen engel her i livet. Edit: Få høre hva du får for den da. Kan være interessant å få litt mer statistikk på hva ting går for på Finn. Er du forresten uenig i min verdivurdering? Selvsagt er det moralsk feil av meg å fremstille PCen på en måte som gjør at den virker bedre enn den er, og dermed lurer folk. Men jeg mister ikke nattesøvnen på grunn av det. Verdivurderingen på 1500 kr? Nåja. Kabrinettet er strøkent, og verdt oppmot 600 kr alene. RAM'en er vell knapt 6 måneder gammel og ble vell kjøpt for 600 da, bør være verdt minimum 3-400 kr enda. PSU'en går ikke akkurat ut på dato, og er meget bra. 300 kr minst der. HK+Skjermkort+DVDrom+harddisk bør tilsammen pushe en 700-1000 kr, ilag. DVD-rommen er ikke gammel, harddisken er ganske ny også, da jeg byttet ut de gamle diskene mine i sommer. 600+400+300+700 = 2000-2300 tipper jeg den er verdt. Fremstiller jeg den bra med topic som "Super all-around PC selges grunnet flytting!" med litt pjas som at den drar alle spill jeg har prøvd smertefritt, og at den er stabil og leveres med gyldig Win7 bør jeg kunne lukte på 4-5000. Er jeg heldig, 5000. Dette er av mine erfaringer. Alltid like sjokkert over hvor mye folk er villig til å gi for en brukt PC ;-) Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hva tror du det er mulig å få på Finn hvis man skal selge f.eks. en E8400 prosessor alene da? Og hva synes du den personlig er verd hvis du skulle kjøpt den? Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Hva tror du det er mulig å få på Finn hvis man skal selge f.eks. en E8400 prosessor alene da? Og hva synes du den personlig er verd hvis du skulle kjøpt den? Ingen peiling. Hva ligger kjøpsprisen på? På finn.no spørs jo det hele på hvordan du ligger frem objektet på. Du sier ikke: "Godt brukt prossessor, som blir overvarm til tider. Synger på siste verset." Skriver du "Nesten ubrukt prossessor selges, på grunn av oppgradering av PCen. Brukt smertefritt i 2 måneder!" så har du jo et helt annet utgangspunkt. Hva jeg ville gitt for den er nok ikke mye. Å kjøpe PCer/deler på Finn.no holder jeg meg langt unna ;-) Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Hva jeg ville gitt for den er nok ikke mye. Å kjøpe PCer/deler på Finn.no holder jeg meg langt unna ;-) Den koster 1250,- ny, men er jo to generasjoner bak f.eks. Core i5 2500. Hvor mye ville du gitt hvis du trengte den? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 Du kan jo prøve først å legge den ut til 4-5k, er bare å prise seg nedover hvis de ikke går, men de fleste som kjøper PC på finn er PC-idioter uannsett, så går sikkert greit. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 RAM'en er vell knapt 6 måneder gammel og ble vell kjøpt for 600 da, bør være verdt minimum 3-400 kr enda. Er det DDR 2 eller DDR 3 ? Tviler på at den er verdt 400 da du får 4GB helt nytt med 1600Mhz til 350,- http://www.dustinhome.no/pd_5010331609.aspx Hvilket kabinett er det du har ? Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Den koster 1250,- ny, men er jo to generasjoner bak f.eks. Core i5 2500. Hvor mye ville du gitt hvis du trengte den? Om jeg skulle kjøpt brukt, og med det forbeholdet om at den var bortimot ubrukt, så hadde jeg ikke gått over 7-800 kr. Isåfall hadde jeg lagt ut de ekstra kronene og kjøpt flunkende nytt. Du kan jo prøve først å legge den ut til 4-5k, er bare å prise seg nedover hvis de ikke går, men de fleste som kjøper PC på finn er PC-idioter uannsett, så går sikkert greit. Yepp, er nok det jeg kommer til å gjøre. Begynne på 5000 og se hvordan det går. Er mange sløve kniver på finn.no. Er det DDR 2 eller DDR 3 ? Tviler på at den er verdt 400 da du får 4GB helt nytt med 1600Mhz til 350,- http://www.dustinhome.no/pd_5010331609.aspx Hvilket kabinett er det du har ? Mkai, mulig jeg overvurderte RAM'en en god del ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå