Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Handle fra Ebay for første gang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser alle de du linker har gratis frakt, bare husk at de bruker billigste forsendelse og det kan ta alt fra 2-6 uker før du får tingene.

Varene kommer rett i postkassen så sant de ikke sendes rekommandert (antagelig gjør de ikke det pga prisen) da får du hentelapp og må hente på posten med en ID (bankkort, førerkort etc)

Lenke til kommentar

Ang tilbakemeldinger så ser jeg at en av selgerene har 98.9 % positiv. Dette høres kanskje bra ut, men faktum er at dette er langt fra gode nummer. Nå er dette billig HK greier, så da må man regne med lav kvalitet og relativ høy klageprosent, men på dyrer ting ville jeg holdt meg langt unna selgere med så lav prosent.

Lenke til kommentar

På ting som koster under 30 kr med levering så er det ikke vits i å være særlig kresen. Har fått mye stygt og som ikke lignet på bildet, men jeg gir nå positiv feedback hvis varen kostet under 30 kr. ;)

På ting hvor jeg har betalt mer (100 kr-300 kr) er jeg litt mer kresen på feedback og lignende, og om det ligner på bildet.

Jeg bestilte masse garn som selgeren sendte i to forsendelser, og jeg visste at det kom til å ta lang tid (for jeg hadde bestilt før), men etter to måneder (!!) hadde jeg bare fått halvparten av garnet. Problemet er også at man må si ifra innen to måneder til paypal angående klagesaker, men jeg kontaktet selgeren og han sendte meg det garnet som manglet. Og som jeg oppfatter det er de fleste selgerne slik, de føyer seg ganske langt for at man skal bli fornøyd.

På billige ting må man være forberedt på at tingene kan være ganske stygge og lite brukelig. Bestilte også en maxikjole til 90 kr og da jeg fikk den i posten rakk den meg til knærne (og jeg er under 1,65 så gudene må vite hvor lav modellen på bildet var).

Men ebay er en veldig seriøs side og det samme gjelder paypal som betalingsverktøy. Kursen er helt grei og jeg føler meg trygg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mekket nettop bruker, og tenkte jeg skulle teste med et av produktene.

Fylte inn adresse osv, så trykket på kjøp, betalte med Paypal. Pengene ble trukket fra kontoen, så fikk jeg denne mailen her:

2zi1q2u.png

Skal jeg sende han adressen separat? Ser ikke han den via Paypal eller fra brukeren min på Ebay? :)

Lenke til kommentar

Jo, selger skal få beskjed fra PayPal om at du har betalt og hva shipping-adressen er. Mulig det er et standard-melding som denne selgeren sender ut.

Du kan vel svare på meldingen at du har betalt via Paypal og hvilken adresse varen skal sendes til eventuelt vente en dag eller to å se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...