Stimon02 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei. Er det noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Har kjørt "Malwarebytes' Anti-Malware"- Her er loggen før fjerning. mbam-log-2011-03-14 (17-19-04).txt Her er loggen etter fjerning. mbam-log-2011-03-14 (17-30-06).txt -- Fikk feilmelding når jeg prøvde å kjøre ComboFix -- Kjørte dds i stedet. Her er loggene. DDS.txt Attach.txt -- Her er loggen til HijackThis. hijackthis.txt Mvh. Jan-Roald Lenke til kommentar
norbat Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Sørg for at du kan se skjulte filer og mapper, samt beskyttede operativsystemfiler, og sjekk følgende fil på virustotal.com C:\Windows\SysWow64\qintlgnta.dll Kan du samtidig si noe om hva problemet er? Lenke til kommentar
Stimon02 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Føst mistet jeg alle ikonene og "gadgetene" på skrivebordet. Etter å ha kjørt "Malwarebytes' Anti-Malware" fikk jeg dem tilbake. Nå oppfører maskinen seg som "normalt". (Har ikke merket noe unormalt) Når det gjelder den filen, så får jeg ikke lastet den opp eller tatt kopi av den. Hva gjør jeg? Mvh. Jan-Roald Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Får du ikke lastet den opp fordi du ikke finner den, eller fordi virustotal nekter deg å laste den opp? Hvis sistnevnte: Får du isåfall opp noen feilmelding eller noe? Får du til å laste opp en hvilken som helst annen fil? Lenke til kommentar
Stimon02 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Her er meldingen jeg får: Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Prøv å starte maskinen i Sikkermodus med nettverk (tapp f8 flere ganger under oppstart til du kommer til en meny du kan velge "Sikkermodus med internett" (eller noe sånt). Prøv igjen herifra (med samme forhåndsinnstillinger som norbat nevner ovenfor. Gi tilbakemelding. Endret 15. mars 2011 av r2d290 Lenke til kommentar
Stimon02 Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Sorry for at jeg ikke svare for nå. (Har vært svært opptatt på jobben.) Når jeg trykke F8 under oppstart, får jeg ikke opp noe alternativ om å starte maskinen i sikkerhetsmodus. (Noe som er svært merkelig!!) Er det noe annet jeg kan prøve å gjøre for å få tilbake oppstarten i sikkerhetsmodus under F8? Lenke til kommentar
Stimon02 Skrevet 18. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2011 Etter litt forsking fram og tilbake fant jeg ut hvordan jeg skulle starte i sikkerhetsmodus. (Msconfig) Men fila får jeg ikke lov til å ta kopi av eller laste opp til scanning på virustotal.com. Hva gjør jeg nå? Mvh. Jan-Roald Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Prøv følgende veiledning for å aktivere administrator-brukeren på PCen, og gjør et nytt forsøk: http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/enable-the-hidden-administrator-account-on-windows-vista/ PS: Vennligst ikke bruk denne brukeren mer enn nødvendig, da det vil gjøre deg mer utsatt for sikkerhetstrusler. Jeg anbefaler deg at du deaktiverer den når du er ferdig. Post tilbake om du får til å laste den opp nå, eller ikke. Lenke til kommentar
Stimon02 Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Hmmmm, snodige greier. Får ikke lov til å lage en slik konto. Her er feilmeldingen jeg får. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Jeg gjetter på at dette betyr at du ikke høyreklikket og valgte "Run as administrator". Kan det stemme? Endret 20. mars 2011 av r2d290 Lenke til kommentar
Stimon02 Skrevet 20. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2011 Etter 4 forsøk fikk jeg laget kontoen. Men får ikke lov til å kopiere eller laste opp filen. Får denne feilmeldingen en gang til... Hva nå?? Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 prøv jotti.org i stede for virustotal. Om det fortsatt ikke fungerer så håper jeg norbat kommer på banen igjen snart Lenke til kommentar
Stimon02 Skrevet 21. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2011 Samme problemet der. Får ikke lastet opp fila pga manglende rettighter... Lenke til kommentar
Stimon02 Skrevet 28. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2011 Har omsider fått til å kjøre ComboFix. Her er loggen. Er det noe håp, eller er det bare å instalere alt på nytt igjen?? Mvh Jan-Roald ComboFix.txt Lenke til kommentar
norbat Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Loggen ser forsåvidt helt fin ut. Grunnen til at jeg ba deg se på fila, var fordi jeg ikke finner noe info om den - og det vil i de fleste tilfeller bety at man bør sjekke slike filer nøyere. Får du høyreklikket på fila - hvis, kan du velge fanen Sikkerhet og se om du kan endre rettigheter på fila? Lenke til kommentar
Stimon02 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2011 Det har jeg prøvd, men det er ikke håp om å kopiere eller laste opp den. Har løst de fleste problemene med pcn, men det som ser ut til å gjenstå er å få Windows Defender til å virke. Her er feilmeldingen jeg får... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå