Olgadolga Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei.. Har solgt en bil uten å skrive noe kontrakt. Det eneste vi gjorde var at vi skrev under på salgsmeldingen, og så fikk jeg pengene. Salgsmeldingen er sendt. Har vært en ærlig bilselger og fortalt alt som jeg vet som er galt med bilen, men om de finner ut at det er noe annet som er galt med den, kan de kreve penger tilbake eller lignende, sånn rettslig sett? Hadde jeg vært mer trygg om jeg hadde skrevet en kontrakt hvor det sto "selges som den står" ? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Du hadde selvsagt vært langt mer trygg om du hadde solgt med kontrakt! Går an å spørre selger i ettertid, selv om det er en noe uvanlig praksis. Hvor lenge siden er det du solgte bilen? Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Du hadde selvsagt vært langt mer trygg om du hadde solgt med kontrakt! Går an å spørre selger i ettertid, selv om det er en noe uvanlig praksis. Hvor lenge siden er det du solgte bilen? Hvordan hadde jeg vært mer trygg egentlig? Solgte den idag.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Med en kontrakt i hånda har ikke kjøper så veldig mye han/hun skulle sagt i ettertid. Ring kjøperen og si noe sånt som: "Du, vi glemte å skrive kontrakt. Går det fint om jeg fyller ut og postlegger, så sender du en signert kopi i retur?" Jeg har gjort det selv en gang. Ikke ideelt, men bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hvis jeg plutselig ble prakka på en kontrakt etter å ha kjøpt en bil, hadde jeg trodd at selger visste noe om bilen som han/hun ikke ville at jeg skulle vite og dermed prøvde å dekke egen rygg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 I hvilken prisklasse snakker vi om her? Men kjøper står jo ikke så sterk heller uten kontrakt og ting blir påstand mot påstand hvis det blir tvist. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Det er jo helt klart kjøper som taper på å ikke skrive kontrakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå