Gå til innhold

PC oppsett til bilderedigering og gaming - Er dette godt nok?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en stasjonær PC og trenger litt hjelpe med hva jeg skal kjøpe. Maskinen skal primært bli brukt til bilderedigering og gaming.

Setter veldig pris på hjelp! =)

Er dette oppsette OK? Og er dette godt nok til at jeg kan oppgradere enkelte deler underveis? Kan ikke gå over 7k.

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort Vifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, Blå LEDs, 19 dBA

Silver Power SP-SS500 500W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6× SATA, 120mm Vifte

Gigabyte GA-890GPA-UD3H, Socket-AM3 ATX, AMD890GX+SB850, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, SATA 6Gb/s, USB 3.0, VGA, DVI, HDMI

AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 Kit w/two matched ValueRAM 2GB DDR3 (Skal kjøpe 4 til når jeg får penger)

Gainward GeForce GTS 450 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0,"Goes like Hell - GLH", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, 930MHz

Western Digital Caviar® Green™ 1TB SATA 3Gb/sec, dynamic 5400-7200RPM, 64MB

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S DVDRW 24x, DL, SATA, Bulk, Black

D-Link DWA-140 Wireless N USB adapter, 802.11n (draft 2.0)

Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit Norsk Komplett, kun til PC produksjon

Total 7159,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Nå tar jeg forbehold om at du ikke har planer om noe overklokking. Dette er ca hva jeg ville gått for selv, med et slikt budsjett. Satt opp på komplett.no, og kom på samme sum som ditt utgangspunkt.

Selv ville jeg heller gått for et internt PCI trådløst kort og 600W PSU, men det får kanskje lommeboken bestemme..

post-24279-0-79346400-1300131274_thumb.jpg

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Asus er bare produsenten av hovedkortet, basert på chipset fra Intel. Så det blir mer riktig å kalle det Intel + Intel :)

De nye Intel i5 prosessorene basert på "Sandy Bridge" yter utrolig godt, langt bedre per klokkehastighet enn AMD's Phenom 2. De bruker også særs lite strøm. Blant annet er i5-2500/i7 2600K de beste prosessorene for spill på markedet, til tross for en rimelig pris.

Lenke til kommentar

Nok en gang, takk for svar :)

Hvis jeg kjøper setupen jeg la frem i original posten min, er det mulig å oppgradere til i5 senere, eller blir det da noe kluss? Og er dette mulig og ordne selv for en som ikke har rota så altfor mye rundt inni en datamaskin? Eller må jeg da også bytte hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...