Gå til innhold

Auto sensur = diskriminerende?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si at å bruke yrkeskvinne som et humoristisk ordspill på ordet h o r e, finner jeg smakløst. Det blir å tråkke på folk som ligger nede spør du meg.

Ser for meg ramaskriket det hadde blitt hvis dere hadde laget noe tilsvarende "ordspill" for folk med en annen hudfarge.

Lenke til kommentar
I stedet for å syte og klage, kan dere vel heller komme med et bedre forslag? ;)

"Prostituert" passer vel bedre å bytte til.

Så en fyr som skrev helvete. Har dere fjernet sensuren på det ordet? F a e n i helvete ble jo før til Kjøss i varmere strøk down under eller noe :)

Lenke til kommentar

Alt det dere klarer å klage på! Dette er et dataforum, ikke ottars kvinnerettighets-og-likestilling forum. Visse ting kan vi ta en litt humoristisk vri på og alle med litt i hodet veit vi ikke mener noe vondt med sensureringen.

Ang. varmere strøk down under ble tolket som australia så den var kanskje litt uheldig :p

Lenke til kommentar
Skal vi holde oss til tema her? Religion kan dere diskutere i rett kategori. :)

For øvrig er "yrkeskvinne" satt i stedet for whore, og er ikke ment diskriminerende. Det er et ordspill på "verdens eldste yrke" (prostitusjon), og er ment humoristisk.

For øvrig synes jeg vi skal bruke tid på langt mer fruktbare diskusjoner enn dette. Dette minner nesten om kvinnesaksaktivister som tar tørning fordi naboen setter opp portstolper som minner for mye om en fallos. Da blir det bare tull og tøys av det...

Hvis du synes det er humoristisk har du et alvorlig problem! Du kan jo for eksempel sende en mail til likestillingsombudet å høre hva de mener om "oversettelsen".

Helt alvorlig, jeg blir helt skremt over hva slags holdningen enkelte klarer å inneha...og lire av seg. :cry:

Baq - flau på vegne av hw.no-redaksjonen

Lenke til kommentar

For øvrig er "yrkeskvinne" satt i stedet for whore, og er ikke ment diskriminerende. Det er et ordspill på "verdens eldste yrke" (prostitusjon), og er ment humoristisk.

For øvrig synes jeg vi skal bruke tid på langt mer fruktbare diskusjoner enn dette. Dette minner nesten om kvinnesaksaktivister som tar tørning fordi naboen setter opp portstolper som minner for mye om en fallos. Da blir det bare tull og tøys av det...

Hvis du synes det er humoristisk har du et alvorlig problem! Du kan jo for eksempel sende en mail til likestillingsombudet å høre hva de mener om "oversettelsen".

Helt alvorlig, jeg blir helt skremt over hva slags holdningen enkelte klarer å inneha...og lire av seg. :cry:

Nei herregud, nå er det rett før jeg legger meg. Dette blir for dumt. All sensuren har en humoristisk tone over seg, og yrkeskvinne er da helt kurrant å si. At det er å sparke noen som ligger nede blir også tåpelig, for 99.9% av alle horer i Norge driver med de fordi de har valgt det selv, og de tjener 24142 ganger mer enn f.eks jeg gjør. Og som sagt mange ganger før; forumet tilhører Amund og de andre, og vi bør være glade for at de har stått på i flere år med oss, og at vi får lov til å bruke det.

Lenke til kommentar

Som sagt...jeg blir skremt av at noen klarer å mene dette. En oversettelse fungerer begge veier, altså...forumets moderatorer impliserer at yrkeskvinner er horer! Jeg synes rett og slett dere skal heve dere over denne formen for "humor". Dette er barnslig og uprofft!

Baq

Lenke til kommentar
(...)At det er å sparke noen som ligger nede blir også tåpelig, for 99.9% av alle horer i Norge driver med de fordi de har valgt det selv, og de tjener 24142 ganger mer enn f.eks jeg gjør. (...)

Beklager OT, men akkurat det utsagnet der viser så liten innsikt i samfunnets skyggeside at jeg undres over hvorfor du egentlig tør å blottlegge din manglende kunnskap så til de grader. Pinlig, spør du meg.

Nok om det, jeg mener at ordet som diskuteres med hell kan autosensureres til prostituert. Det ordet høres ikke så kult ut, og det bidrar kanskje til å heve språkkvaliteten på forumet til en viss grad.

Lenke til kommentar

Jeg har bestandig trodd at diverse ord var byttet ut/sensurert for at hw.no forumet ikke skulle dukke opp i tvilsomme søk på webben. :shrug:

Om så er tilfelle så er det jo bare å bytte ut "h o r e" med "h0re" , "s e x" med "s3x" osv. (Beklager henvisningen til 1337-fakter, var det beste jeg kom på. Lettere miljøskadet? :shrug: )

Men så kan det jo hende jeg er LAAANGT bak mål og helt opp på tribunen... :roll:

Lenke til kommentar

At du ikke har samme humor som en drøss andre er noe du må akseptere. Mulig du finner det smakløst, men for min del må jeg si at "yrkeskvinne" er et mye mer positivt ladet ord enn h0re. Å bruke "yrkeskvinne" om denne gruppen kvinner, som jeg har all mulig sympatig for, kan oppfattes som et forsøk på å heve deres status. De har det vanskelig nok om de ikke skal kalles h0re - som faktisk benyttes som et skjellsord.

Hva likestillingsombudet måtte mene om saken er meg knekkende likegyldig, da ombudet er noe av det mest hykleriske jeg noen gang har hørt om. Dersom en jente får eksakt like karakterer som meg på skolen, vil hun bli ansatt før meg. Er det likestilling? NEI! Hvorfor er utfallet av de fleste vergemålssaker at kvinnen får foreldreansvaret? Er det likestilling?

Jeg synes vi skal konsentrere oss om viktigere problemer i samfunnet enn bruken av et ord i stedet for et annet på et hardware-forum.

-moderator yummy out-

PS: nå er "yrkeskvinne" erstattet med ******, så hvorfor snadre videre?

Lenke til kommentar
##masse rart om likestilling##

Siden denne sikusjonen først har gått så langt vil jeg gjerne komme med følgende sitat:

Lov om likestilling mellom kjønnene.

§ 1. (Lovens formål.)

Denne lov skal fremme likestilling mellom kjønnene og tar særlig sikte på å bedre kvinnens stilling.

I lovens hovedparagraf blir faktisk menn diskriminert, det er ganske utrolig.

Ellers må jeg si at det er noen på dette forumet som tar fillesaker og blåser de opp langt over normale dimensjoner. Dette er på ingen måte første gang, men la oss håpe det blir siste.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...