djgudleif Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Hei, når jeg skulle slå på PC-en i morrest ville den ikke starte i det hele tatt. Når jeg trykker inn knappen er det null tegn til liv. Det er nok ikke noe galt med startknappen, da jeg prøvde å kortslutte de to pinsene den er koblet til uten hell. Knappen bak strømforsyninga har jeg dobbelsjekket tusen ganger. Har tatt ut harddisker, rambrikker og skjermkort en etter en, for å utelukke dem. Har prøvd en annen strømkabel. Har sjekket at det er strøm i stikk-kontakten. Har tatt inn og ut BIOS-batteriet, og tukla med jumpers. LED-lyset på hovedkortet lyser også. Det er vel enten noe galt med strømforsyninga eller hovedkortet? Jeg gjorde ikke noe utenom det vanlige da jeg slo den av i går kveld. Bruker ofte knappen for å slå den av, gammel vane. Kanskje ikke lurt. Men det har aldri vært noe problem. I natt ble jeg dessuten plaget av en lyd som kjøleskapet på hybelen lagde, jeg ble irritert og slo like gjerne av strøm-forgreneren som kjøleskapet er koblet til. PC-en er også koblet til denne. Men PC-en var slått av allerede slått av da jeg slo av strømmen, så det burde ikke være noe problem. Men da jeg skrudde på strømforgreneren i morrest ville ikke PC-en starte. Noen tips? Tenker å enten kjøpe ny strømforsyning eller nytt hovedkort. Men jeg må klare å utelukke en av dem. Specs: Intel E8400 (ikke overklokket atm) Ati radeon 5780 3gb ram 70gb + 500gb harddisker Asus P5N-d PSU husker jeg desverre ikke i skrivende stund, men den er på 530w. Endret 14. mars 2011 av ikkespisgress Lenke til kommentar
JAH Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Du kan jo begynne med å prøve en jumpstart av psu http://www.hardware.no/diverse/overklokking/stromforsyninger.html Kortslutt grønn+en svart leder med en binders og se om psu starter.Mulig du må koble på en vifte for å gi psu litt last. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Prøvde det nå, og psuen kom i gang gitt. Hørte også at harddiskene starta opp. Hmm, har hovedkortet gått i dass rett og slett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå