yrian90 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei jeg vurdere corsair hx eller ax 750w, hvilke bure jeg ta? Driver også på og installere cpuen og har i5-2500k. Den greia som skal over virker som om jeg må ta skikkelig hardt i, er litt redd for dette? Altså det som låser over cpuen har en spake, og den spaken sitter skikkelig hardt, må jeg presse veldig hardt ned den spaken? Lenke til kommentar
roffenn Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Er vel ikke enorme forskjeller på HX og AX. Den orginale cpu kjølern du bruker ja? Da er det slike "klips" du skal trykke gjennom, kan bære noe tungt ja. Men sjekk at du har den rett etter boka Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Om du er helt sikker på at CPUen sitter ordentlig neddi sokkelen, og pilen i hjørnet på CPU er på samme sted som pilen på sokkelen er det bare å bruke litt makt på den spaken. Den kan være ganske hard. Ville tatt Corsair AX, utrolig bra PSU, 80+ Gold og bare en hundrelapp dyrere enn HX. Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) mener den spaken ikke kjøler, syntes den sitter veldig hardt er litt redd EDIT: Fiksa det! står i bare bokser og treningsshorts når jeg montere r for å minimere statisk elektrisitet hjelper dette? Endret 14. mars 2011 av yrian90 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 mener den spaken ikke kjøler, syntes den sitter veldig hardt er litt redd Du får lese det jeg skrev da... Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Det er ikke stor forskjell på AX og HX 750, begge er 80plus gull sertifisert. AX'en er 1% mer effektiv, støyer litt mindre og er 100% modulær. http://www.plugloadsolutions.com/80PlusPowerSuppliesDetail.aspx?id=25&type=2 Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 mener den spaken ikke kjøler, syntes den sitter veldig hardt er litt redd EDIT: Fiksa det! står i bare bokser og treningsshorts når jeg montere r for å minimere statisk elektrisitet hjelper dette? Det er mulig det hjelper litt, men så lenge du er komfortabel, så er det jo greit. Ellers er bomullsklær er uansett ganske trygge. Du kjenner jo nesten selv hva som bygger opp statisk elektrisitet - for eksempel noen former for syntetiske stoffer og ull. Det er lurt å alltid ta på kabinettet før du tar på kretskortene; hvis det er noen spenning så vil denne utlades på kabinettet i stedet for på kretsene Unngå å jobbe med en maskin på et teppe. ei57 oppsummerte forskjellene mellom de to strømforsyningene ganske bra. Lykke til med PC-bygging Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Har nå fått tak i en hx 850w fra en venn. har satt inn følgende: hovekortet, ram, cpu, hdd skjermkort og strømforsdyningen. Jeg har koblet sata-kabel til hdd, skal jeg også bruke sata kabel til optisk driv? Har den ennå ikke her, får jeg det ilamme? Er det slik at Audio HD skal inn i JAUDIO1? Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ja, optiske driv skal kobles til med SATA-kabler på samme måter som vanlige harddisker. HD Audio skal kobles til JAUDIO1 Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Hvilke strømkabvel skal til skjermkort? Jeg har koblet strøm til powerknapper osv og hdd. Hvor skal viftene kobles? Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hvilke strømkabvel skal til skjermkort? Jeg har koblet strøm til powerknapper osv og hdd. Hvor skal viftene kobles? Den som passer. Ser vel sånn ut: Eventuelt så ser den sånn ut: Du ser jo selv om du må koble til med 6 eller 8 pins. Etter all sannsynlighet har skjermkortet to kontakter, da må du koble begge. Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 tusen takk for info!! Har koblet til kabel til skjermkort og gjør meg mest sansynlig ferdig imorgen. Jeg får optisk driv om 1 uke, så kan jeg koble en eldgammel fra 05/06 å installere widnows på den? Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Er det SATA-tilkobling på den? Hvis du kan koble den til, så skal det nok fungere. Du kan også installere Windows 7 fra en minnepinne - se guide her: http://www.intowindows.com/how-to-install-windows-7vista-from-usb-drive-detailed-100-working-guide/ Endret 14. mars 2011 av Mathias-S Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Er det uansett hvordan vifte jeg kobler til forskjelle SYSFAH? har viften bak kabinnettet på SYSFAN1 osv edit: Har brukt alle ledningene fra psuen utenom en, har brukt begge PCI-E og den store til hovedkortet. Har mange små igjenn i en pose. Noen som kan lage en liste der det står alle strømakblene osv jeg må koble Har koblet strøm til hovedkort, cpu, skjermkort, harddisk, koblet i strøm til viftene cpu vifte, noe mer? Endret 15. mars 2011 av yrian90 Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) klarte å ødelegge strømkabelen til stock cpuvifte, går et ann å skifte? Å vil corsair a50 passe med vengeance ram? Elelr skal jeg bare bestille denne?http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597093 eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461496#reviews er den første jeg linka bedre/årligere enn stock fra intel 1555/1556? Endret 15. mars 2011 av yrian90 Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 HK, 24 pin + 8 pin (den det ikke står PCI-E på). Skjermkort, 8 (eller 6) pin, så mange som kortet trenger. På HX 850 er kablene merket PCI-E. Det skal være 2 faste + 4 ekstra i posen. HDD og optiske drev, en sata alternativt molex (ide) power til hver enhet. Sysfan, kabinettvifter Cpufan, CPU-vifte A50 har bare en vifte og i verste fall bør det gå an å la den blåse inn i kabinettet. Har du bare 2 rammoduler skal det uansett gå bra. Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597093 er denne bedre enn stock intel 1555/1556 eller like bra? Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Den har samme elendige festemekanisme som stockkjølern, så jeg ville valgt en annen. Nå trenger ikke SB like mye kjøling som forrige generasjon CPU'er. Du kan f.eks. prøve denne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=445829 Lenke til kommentar
yrian90 Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) vil cooler master 212+ fungere med corsair vengeance ram? hvsi den gjør det så tar jeg den http://cdon.no/elektronikk/socket_am2_cooler_master_hyper_212_plus_cooler-11321280 passer denne med i5-2500k og corsair vengeance ram? på forhånd,takk! EDIT: den fungerer, burde jeg gå for den? Endret 15. mars 2011 av yrian90 Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 EDIT: Fiksa det! står i bare bokser og treningsshorts når jeg montere r for å minimere statisk elektrisitet hjelper dette? Det hjelper selvfølgelig litt, men det beste er å være helt naken. Helst barbert i underlivet. Det blir utrolig mye statisk elektrisitet hvis man må klø seg der underveis i monteringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå