Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Husk at det skal veldig godt gjøres å svi av noen komponenter med statisk elektrisitet. Hvis du, som sagt, tar på kabinettet, evt. noe som er jordet(vasken f.eks) vil det gå fint. Unngå også ullsokker, flees-gensere etc.

Vil du være helt sikker kan du skaffe et slikt.

Dette klyper du fast i metall som er jordet :)

Noe jeg synes er det viktigste ved bygging er å ha det ryddig og oversiktlig, samt å ta seg god tid. Det er tross alt bedre å bruke en halvtime ekstra på byggingen enn å bruke timevis på feilsøking etterpå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at det skal veldig godt gjøres å svi av noen komponenter med statisk elektrisitet. Hvis du, som sagt, tar på kabinettet, evt. noe som er jordet(vasken f.eks) vil det gå fint. Unngå også ullsokker, flees-gensere etc.

Vil du være helt sikker kan du skaffe et slikt.

Dette klyper du fast i metall som er jordet :)

Noe jeg synes er det viktigste ved bygging er å ha det ryddig og oversiktlig, samt å ta seg god tid. Det er tross alt bedre å bruke en halvtime ekstra på byggingen enn å bruke timevis på feilsøking etterpå.

er det den samme som denne?

http://www.netonnet.no/art/data/datatilbehor/montering-og-innstallasjon/verktoy/nedis-as-wristset/119107.4217/

Lenke til kommentar

og får jeg med alle kabler jeg trenger får å bygge pc-en? ble usikker når jeg så på gtx 570 tilbehør og så så jeg en ledning, må jeg ha den? og hva gjør den? men må jeg køpe alle delene og så kjøpe kablene jeg trenger? det suger!

Lenke til kommentar

Alle kabler som trengs følger med.

seriøst? lover du?

jeg tror du kødder fordi på alle delene bortsett fra i5 som har kabler fordi den er boxed, står det kabler på tilbehør:(

men kan du forklare hvis det følger med kabler hvorfor det er kabler på tilbehør?

det står også ingenting om at det følger med kabler på utvidet info

Lenke til kommentar

Når det gjelder medfølgende kabler følger alt du trenger til å koble internt med. Eneste kabel du burde kjøpe i tilegg er en DVI ev. HDMI kablel til skjermen hvis du ikke har dette fra før. Pleier å være oppgitt hvis dette følger med.

Når det kommer til tilbehør-lista på komplett, så er dette noe de lister opp for å få mersalg/ minne folk på noe annet de kanskje trenger...

Lenke til kommentar

Når det gjelder medfølgende kabler følger alt du trenger til å koble internt med. Eneste kabel du burde kjøpe i tilegg er en DVI ev. HDMI kablel til skjermen hvis du ikke har dette fra før. Pleier å være oppgitt hvis dette følger med.

Når det kommer til tilbehør-lista på komplett, så er dette noe de lister opp for å få mersalg/ minne folk på noe annet de kanskje trenger...

har en hdmi kabel jeg bruker til min ps3, funker den?

Takk:)

men litt rart at på utvidet info står det medfølgende utstyr eller noe lignende: ...ikke kabler!

ikke akkuratt det det står men det står ikke kabler der da:(

Lenke til kommentar

Hvilken kabel du bruker til å koble skjermen til PCen velger du selv, men du må se på skjermen din og finne ut hva slags kabler du kan koble til. Er ikke alle PC-skjermer som støtter HDMI.

Alle kabler du trenger for å gi støm til HK, GPU og SATA følger med PSUen. Sammen med HK følger det med sata-kabler til disker og DVD.

Kabler til kabinettvifter og eventuelt frontpanel følger som regel med kabinettet :)

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Hvilken kabel du bruker til å koble skjermen til PCen velger du selv, men du må se på skjermen din og finne ut hva slags kabler du kan koble til. Er ikke alle PC-skjermer som støtter HDMI.

Alle kabler du trenger for å gi støm til HK, GPU og SATA følger med PSUen. Sammen med HK følger det med sata-kabler til disker og DVD.

Kabler til kabinettvifter og eventuelt frontpanel følger som regel med kabinettet :)

kobler jeg til en helt vanlig HDMI kabel på sjermkortet(gtx 570) ???

for jeg bruker en normal hdmi fra pc til tv med like ender/tubber hva det no en heter.

og så når jeg kjøper så er det alt jeg trenger eller er det noe mer jeg må legge til listen?

og hvilke av gtx 570-ene skal jeg velge? vil helst ha det billgste men det har bar 732ghz eller mhz samma det!

vet ikke om det vil påvirke FPS når jeg spiller, jeg liker bare å ha høyere tall jeg hihi:)

men hvis det er ingen forskjell så tar jeg nok det billigste på lager.

max budsjett 8500! med en gang jeg vurderte pc tenkte jeg 6-7000 men nå vet jeg hva jeg får for prisen

Endret av crysisMod
Lenke til kommentar

Alle kablene som skal brukes inni maskinen følger med, skruer også. Kabel for å koble maskinen til strøm følger også med. Du vil bare trenge en skrutrekker. Kabel fra PC til skjerm følger ikke med, som nevnt ovenfor.

Mulig kortet ditt ikke har HDMI-kontakt, men da følger det mest sannsynlig med en adapter fra DVI til HDMI eller mini-HDMI til HDMI. Dette kommer an på kortet, har ikke personlig erfaring med noen av GTX 570-kortene.

GTX 570 Phantom er et bra valg, og de har det på lager. Disse to er også gode valg:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=624196

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622052

Det er liten eller ingen forskjell mellom disse.

Det er reklamasjonsrett på alle delene. Det betyr at hvis du opplever at det var en feil på en av delene, så kontakter du bare Komplett. Garanti er det produsenten som tilbyr som et tillegg til reklasmasjon, men det er ikke nødvendig å ha garanti hvis du får en feil - så lenge du går via Komplett så bryr de seg ikke om garantien. Det er gode lover i Norge på akkurat dette :)

Men det er nok bare å kjøpe nå... Du spør så mye spørsmål som du vil få besvart uansett når du får alle delene :)

Lenke til kommentar

men på produsent linkene er ikke twin frozr der så da har ikke den garanti!

faen hvordan fungerer garanti greiene? jeg så på gigabyte OC gtx 570 og på produsent linkene

sto det på warranty : kontakt der du kjøpte produkte

det er rart

kan noen fortelle hvordan alt dette garanti drite fungerer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...