KroenenKarl Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei. Jeg kjøpe meg en Acer pc hos Elkjøp via nettbutikken i starten av september 2010. Den ble levert til meg med et problem som var at: Hver gang jeg skrudde på pcen så var det 50% sjanse for at skjermen forble svart og skrudde seg av, for så å skru seg på igjen, dette varte i en prosses lenge før den til slutt skrudde seg på. Jeg dret mild sagt i problemet ettersom jeg hadde pcen i hvilemodus når jeg ikke brukte den. Jeg var kjempe fornøyd og den fungerte fint til spill som wow og cs. Men i midten av Januar oppsto ett problem med hardisken og pcen kom aldri lenger en til en svart skjerm med hvitt skrift på når jeg skrudde den på. Jeg rapporterte det overnevnte problemet i sammeslengen. Etter 2-3 ukers venting fikk jeg pcen tilbake, denne gangen hadde ikke elkjøp odrnet i at pcen kortslutta, de fikset heldigvis hardisk problemet med at skjermen var svart osv. MEN de ga meg et nytt problem som gjorde at jeg ikke hadde noen trådløs sender på pcen, derfor kunne jeg helder ikke få nettilgang trådløst. Leverte den til elkøp 2-3 dager senere og de fikset problemet etter 3 uker og de fikset også det problemet jeg fikk fra starten da jeg kjøpte pcen. Det gikk deretter 1-1 1/2 uke så sluttet pcens vifte å fungere og pcen skrudde seg ratt av med engang. Altså 3 servicer på 1 og halv mnd Noen som vet om jeg kan kreve tilbake 5000, som var prisen på pcen, eller eventuelt bytte til en ny pc av annet merke? Takk for svar Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Hei. Jeg kjøpe meg en Acer pc hos Elkjøp via nettbutikken i starten av september 2010. Den ble levert til meg med et problem som var at: Hver gang jeg skrudde på pcen så var det 50% sjanse for at skjermen forble svart og skrudde seg av, for så å skru seg på igjen, dette varte i en prosses lenge før den til slutt skrudde seg på. Jeg dret mild sagt i problemet ettersom jeg hadde pcen i hvilemodus når jeg ikke brukte den. Jeg var kjempe fornøyd og den fungerte fint til spill som wow og cs. Men i midten av Januar oppsto ett problem med hardisken og pcen kom aldri lenger en til en svart skjerm med hvitt skrift på når jeg skrudde den på. Jeg rapporterte det overnevnte problemet i sammeslengen. Etter 2-3 ukers venting fikk jeg pcen tilbake, denne gangen hadde ikke elkjøp odrnet i at pcen kortslutta, de fikset heldigvis hardisk problemet med at skjermen var svart osv. MEN de ga meg et nytt problem som gjorde at jeg ikke hadde noen trådløs sender på pcen, derfor kunne jeg helder ikke få nettilgang trådløst. Leverte den til elkøp 2-3 dager senere og de fikset problemet etter 3 uker og de fikset også det problemet jeg fikk fra starten da jeg kjøpte pcen. Det gikk deretter 1-1 1/2 uke så sluttet pcens vifte å fungere og pcen skrudde seg ratt av med engang. Altså 3 servicer på 1 og halv mnd Noen som vet om jeg kan kreve tilbake 5000, som var prisen på pcen, eller eventuelt bytte til en ny pc av annet merke? Takk for svar Butikken har rett til å reparere samme feil inntil tre ganger før du har rett til å heve kjøpet. Moralen er, for guds skyld ikke kjøp Acer, et mer elendig merke skal du lete lenge etter. Svaret er nei, men du kan jo prøve. Jeg har fått hevet mange rare kjøp med de underligste begrunnelser. Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Ja jeg har skjønt at Acer er skrap nå Det står hvertfall på det dokumentet jeg fikk da jeg leverte pcen at jeg ønsker å heve kjøpet, så jeg regner vel egentlig med at jeg da får gjort det. Men vet du/dere andre om jeg da ville fått et gavekort på 5000-, eller 5000-, tilbake i cash eller om jeg eventuelt bare må bytte til en annen pc/produkt med samme verdi? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Får du godkjent heving av kjøp, kan du få pengene tilbake i kassen. Spesifiser at du ønsker dette til de i servicebua så går det fint. Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Ukei, takker for hjelp Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Acer har ikke mer problemer enn andre maskiner i samme prisklasse. Har en acer nå og har hatt flere acer maskiner, samt asus, compal og samsung. Du har nok vært mer uheldig enn vanlig. Om elkjøp velger å gi deg pengene tilbake får være opp til dem, du kan ikke kreve dette med mindre det har vært 3 reperasjonsforsøk på samme feil. Om du får pengene tilbake så kan du få de utbetalt i kassen så fremt det er penger nok i kassen til det, hvis ikke må elkjøp overføre de til din konto. Lenke til kommentar
KroenenKarl Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 har nok vært veldig uheldig ja Ja det er sant at det må være samme feil, men nå har jeg så å si ikke fått brukt pcen på 1 og halv mnd... dessuten gjorde også elkjøp feil ved å fjerne utstyr (internett forbindelsen) på pcen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 Sitter selv på en Acer Aspire 5738ZG som har det problemet siden jul og den havner på det treige verkstedet for 3. gang og blir forhåpentligvis pengene tilbake. Vet at det her skjermkortet som blir for varmt, men er det lurt å si det eller satse på at de ikke klarer å fikse den? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. mars 2011 Del Skrevet 20. mars 2011 (endret) Butikken har rett til å reparere samme feil inntil tre ganger før du har rett til å heve kjøpet. Moralen er, for guds skyld ikke kjøp Acer, et mer elendig merke skal du lete lenge etter. Svaret er nei, men du kan jo prøve. Jeg har fått hevet mange rare kjøp med de underligste begrunnelser. Feil. Butikken har to forsøk på avhjelp for samme feil. Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Ref forbrukerkjøpsloven §30. Men siden du ikke har opplevd samme feil tre ganger, er ikke dette relevant enda. Forøvrig hører tråden til i forumet for forbrukerrett. Endret 20. mars 2011 av srbz 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå