Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lagging i windows, samt "during" (lagging) av lyd til samme eller forskjellig tid

Anbefalte innlegg

Poster to poster rett etterhverandre her, bestemt meg for å rydde opp litt.

Ofte rett etter jeg har startet opp maskinen og 10 min frem i tid, etter spilling og noen få ganger uten sammenheng har jeg dette problemet. Altså at alt sammen "lagger". Det kan være alt fra musepekeren som beveger seg flytende i 2 sekunder, rykkvis i et halvt sekund, i slike intervaller.

Det samme gjelder lyden, dog noe sjeldnere. Det gjelder musikk lagret lokalt og lyd fra youtube, så ser ikke helt sammenhengen.

Det kan være under heavy multitasking eller _kun_ surfing.

Egentlig litt oppgitt, selv om det ofte "går over etter litt bruk".

Veldig glad om noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Poster to poster rett etterhverandre her, bestemt meg for å rydde opp litt.

Ofte rett etter jeg har startet opp maskinen og 10 min frem i tid, etter spilling og noen få ganger uten sammenheng har jeg dette problemet. Altså at alt sammen "lagger". Det kan være alt fra musepekeren som beveger seg flytende i 2 sekunder, rykkvis i et halvt sekund, i slike intervaller.

Det samme gjelder lyden, dog noe sjeldnere. Det gjelder musikk lagret lokalt og lyd fra youtube, så ser ikke helt sammenhengen.

Det kan være under heavy multitasking eller _kun_ surfing.

Egentlig litt oppgitt, selv om det ofte "går over etter litt bruk".

Veldig glad om noen kan hjelpe :)

Hei!

Kan det ha noen sammenheng med at du har fått mye støv på kjøleren til grafikk kortet?

Se etter om det er mye støv der, hvis temp blir for høy, så kan dette oppstå.

Om du ikke ser kjølespaltene fordi de er fulle av støv, så blås, gjør rent, slå av maskinen først-.

Vennligst

BmOnline

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Nei, har sjekket dette fra før.

Og problemet gjelder også lyden...

Har du sjekket for virus?

Et godt program jeg kan anbefale online som jeg også benytter mot PC via kun cd rom. Og da får jeg sjekket hele HD uten at windows er oppe og går. Dvs alt blir sjekket. Og dette root viruset blir således fjernet om det fins på maskinen.

http://www.bitdefender.com/scanner/online/free.html

BmOnline

ps: Du kan også installere et program som gjør omtrent det samme som oppgavebehandling, da kan du se alle program som kjører i bakgrunnen. Det er kjekt å ha, for å se om det fins malware på maskinen din.

Det heter procexp.exe

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Skal sjekke når jeg kommer hjem til pc'n.

Dog tviler jeg på det, relativt nyinstallasjon hvor alt er pent og ryddig, og er nok over middels datakyndig.

Sier ikke at jeg kan ha virus fordeom, men likevel..

(Kan også nevnes at jeg ikke merket noe av dette før jeg begynte å få en del utstyr, altså mye tilkoblet hovedkortet. Etter nyinstallasjon av ssd det ble et problem, dog ikke med en gang.

Ser at dette burde vært med i første post. Har ikke "orket" å reinstallere for å teste...

Lenke til kommentar

Skal sjekke når jeg kommer hjem til pc'n.

Dog tviler jeg på det, relativt nyinstallasjon hvor alt er pent og ryddig, og er nok over middels datakyndig.

Sier ikke at jeg kan ha virus fordeom, men likevel..

(Kan også nevnes at jeg ikke merket noe av dette før jeg begynte å få en del utstyr, altså mye tilkoblet hovedkortet. Etter nyinstallasjon av ssd det ble et problem, dog ikke med en gang.

Ser at dette burde vært med i første post. Har ikke "orket" å reinstallere for å teste...

Ja, det er mye som kan gjøre at ting skjærer seg. Du har sikkert hørt om Datakjøringsforhindring? (DEP) Det er et verktøy som fins i windows for å stoppe uønskede programmer å kjøre. Men det betyr ikke at alt som kjøres er uønsket. Så her må man da sette opp det man har på ei liste for at det ikke skal skjære seg. :)

Lagging ellers er vel antakelig mest relatert til feil i RAM/og varmgang i Grafikk kortet.

Så har vi nett lagging, det er vel når det er meget stor trafikk, og det går tregt.

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Ikke noe virus :)

Ja, skal etterhvert få sjekket at alt er up to date. Eneste jeg ikke har sjekket tror jeg egentlig er drivere til chipset?

Men det er nå opp til meg å finne ut.

RAM kan kanskje være en begrensning? Har 4gb til tres skjermer og en del programmer, men ligger ikke så høyt i "bruk" ifølge oppgavebehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...