luvdix Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Hei, jeg skal bygge pc og har valgt meg ut disse delene fordi de så bra ut. Det jeg lurer på er om de passer sammen (PC'en kommer for eksempel ikke til å legge fra seg et stort krater hvis jeg prøver å skru den på...eller noe lignende? ) eller om det er noe bedre deler til samme pris. Her er delene, jeg vet at Dustinhome hadde vært et bedre alternativ, men jeg har valgt komplett grunnet større utvalg På forhånd takk for alle svar jeg får. ♥ Endret 25. mars 2011 av luvdix Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) HDMI kabel følger ikke med. Harddisken bråker. Har en selv. Mangler skjermkort. moduler strømforsyning syns jeg er bedre, men det er ditt valg. Da blir det bare mindre kabel rot. Endret 14. mars 2011 av www1 Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Du har ikke noe grafikkort med i oppsettet ditt, uten det vil du ikke klare å se stort på skjermen din. Eller har du kanskje ett fra før av? Hva skal maskinen brukes til? Spill? (i så fall bør du i hvert fall ha et grafikkort!) Hva er budsjettet ditt (hvis du har et)? Endret 14. mars 2011 av Mathias-S Lenke til kommentar
luvdix Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Haha, nå er grafikkortet der. Sjønner ikke hvordan det forsvant, jaja. HDMI kabel har jeg fra før av. PC'en skal brukes til litt gameing, men ikke så mye. Hadde vært kos å holde meg på ca 8k eller mindre i pris. Endret 14. mars 2011 av luvdix Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 her er en kjapp liste med den nye sandy brigde prosessoren: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=905487&su=47F529E4-D2AB-4CE4-9224-CC0AA3296867 kabinettet er bare random kan byttes ut, spørs hvor mye penger du skal bruke. tok ikke med skjerm, men den du hadde er veldig fin. Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 700 w PSU er jo veldig mye mer enn det man trenger. Min gaming PC bruker maks 250 w under gaming. Lenke til kommentar
konrad_91 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 700 w PSU er jo veldig mye mer enn det man trenger. Min gaming PC bruker maks 250 w under gaming. tok den med siden den er modulær Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Anbefaler deg heller dette oppsettet: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=905538&su=B52D4057-ABEF-4C89-8560-3D0BA4BE76DD Dette er uten skjerm og tastatur. Plusser du på skjermen kommer prisen på det samme som ditt oppsett, luvdix Det blir dog litt dyrere med tastatur, men dette oppsettet er dog mye bedre, her er hvorfor: Kabinettet er et dyrere kabinett, men dette har svært god kjøling (trenger derfor ikke ekstra vifte, men det er plass til ekstra hvis du likevel skulle ønske det), og veldig gode muligheter for å legge kabler bak hovedkortet, massevis av ekspansjonsmuligheter og rett og slett et mye bedre kabinett enn det du hadde. Hvis du har lyst på en stillegående PC, bør du bytte ut kabinettet med Fractal Design Define R3, som har stillegående vifter, vibrasjonsdemping på harddisker og strømforsyning og lydabsorberende materiale i hele kabinettet. Men hvis du syntes mitt oppsett er for dyrt, så er det kabinettet du burde kutte i. Prosessoren, Intel i5-2500k, er en nyere prosessor og ca 50% bedre (!) enn den du valgte. Se sammenlikning her: http://www.anandtech.com/bench/Product/102?vs=288 Dette er den største, og viktigste forskjellen, i oppsettet, og jeg anbefaler deg på det sterkeste å vurdere å bytte til en i5-2500k på grunn av hvor mye bedre prosessor det er. Den lar seg også overklokke ganske lett RAM-en er billigere (og ikke like god), fordi her er det lite (eller ingenting) å hente på å velge dyrere RAM. Du kan godt beholde den du hadde i ditt eget oppsett, men det blir også 100kr dyrere. Grafikkortet er litt billigere, men yter faktisk bedre. Se sammenlikning her: http://www.anandtech.com/bench/Product/290?vs=330 1 Lenke til kommentar
luvdix Skrevet 15. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2011 wow, Mathias-S, du har jammen tatt deg god tid til dette ser jeg, takker så meget for det Kabinettet, RAM-en og grafikkortet ser bra ut, men av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvorfor det er lite (eller ingenting) å hente på å velge dyrere RAM? Litt ironisk at det er prosessoren jeg velger å ikke ha med siden det var den du anbefalte mest, men hvis jeg skulle byttet til den ville det bli 700kr dyrere med et annet hovedkort, jeg føler det er litt mer enn budsjettet mitt kan tåle. Lenke til kommentar
Mathias-S Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Fordi at RAM uansett er så raskt at det ikke vil være det som er flaskehalsen i oppsettet ditt - ytelsen vil stort sett være begrenset av CPU, eventuelt harddisk. For eksempel spill vil ikke kjøre noe bedre selv om du har bedre RAM fordi det er GPU eller CPU som begrenser ytelsen. Litt ironisk at det er prosessoren jeg velger å ikke ha med siden det var den du anbefalte mest, men hvis jeg skulle byttet til den ville det bli 700kr dyrere med et annet hovedkort, jeg føler det er litt mer enn budsjettet mitt kan tåle. Det er jo uansett opp til deg hva du til syvende og sist velger å kjøpe Lenke til kommentar
luvdix Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Ok til slutt har jeg forandret en del på maskinen (lagt på en ssd og litt mer).Mathias-S, valgte prosessoren du anbefalte tilslutt . Maskinen jeg valgte tilslutt er i øverste innlegg, den ble på litt mer enn 8k . Og til slutt, takk for alle kommentarer :!:. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Komplett har tilbud på dette kabinettet. Verdt å merke seg! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430531 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå